Ga naar inhoud

Vereniging Eigen Huis

+159,66%

Vereniging Eigen Huis is een onafhankelijke vereniging die opkomt voor de belangen van (toekomstige) huiseigenaren. Zij helpen hun leden bij het (ver)kopen en duurzaam en betaalbaar bewonen van hun huis. Dit doen ze in de vorm van belangenbehartiging, als dienstverlener en expert in de woningmarkt.

  • +53,33% featured snippets
  • +17,45% top 3 posities
  • Wie is de klant?

    Vereniging Eigen Huis heeft zichzelf als doel gesteld om hun positie in de organische zoekresultaten te verstevigen. Zij erkenden hiervoor niet over de juiste gespecialiseerde kennis van zoekmachine optimalisatie te beschikken. Hiervoor kwamen zij bij Brandfirm terecht, waaruit een succesvolle samenwerking is ontstaan.

Masoud Banbersta

Vereniging Eigen Huis

Onze strategie

Lees hieronder welke strategie we hebben gekozen en hoe dit heeft bijgedragen aan de groei van Vereniging Eigen Huis.

  • Vereniging Eigen Huis heeft het op het gebied van zoekmachine optimalisatie altijd goed gedaan. Echter, door het ontbreken van een heldere strategie overheerste het gevoel dat er meer te halen viel.

    Enerzijds had Vereniging Eigen Huis behoefte aan meer sturing van de SEO strategie. Door gebrek aan focus werkten verschillende teams aan diverse onderdelen van de website, zonder algeheel overkoepelend doel. Anderzijds was het belangrijk dat hun werknemers in zoekmachine optimalisatie werden getraind, zodat zij intern meer rekening kunnen houden met de organische vindbaarheid.

  • Vereniging Eigen Huis stelde als doelstelling een stijging van de doelwaarde van minimaal 50% over de periode van 1 jaar. We realiseerden een stijging van 159,66% door content beter aan te laten sluiten bij de zoekintentie.

  • De website van Vereniging Eigen Huis is over de afgelopen jaren flink gegroeid. Een goede naamsbekendheid en online autoriteit heeft in combinatie met sterke content voor veel groei gezorgd. Het ontbrak echter aan een algehele overkoepelende strategie. Om een goed beeld te krijgen van de potentie voor Vereniging Eigen Huis, zijn diverse analyses uitgevoerd.

    Zoekgedrag
    Om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van de doelgroep werd zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Dit gebeurde zowel intern, op basis van huidige posities, als extern, op basis van de concurrenten. Voor beide varianten werden de zoekwoorden uitgesplitst naar de verschillende kerncategorieën binnen Vereniging Eigen Huis. Op deze manier kon per categorie een beter beeld van de markt worden verkregen.

    Alle verzamelde data werd vervolgens geanalyseerd om patronen te bepalen en de potentie te berekenen. Dit stelde ons in staat om de prioriteiten voor de campagne beter te bepalen.

    Website techniek
    Gelijktijdig werd de techniek aan de achterkant van de website geanalyseerd. Hierbij werden alle aspecten van de website doorgelicht, zoals de structuur, crawlbaarheid, indexatie, gebruiksgemak en het gebruik van structured data. Op basis van de technische analyse is een actieplan opgesteld om de techniek van de website te optimaliseren. De developers van Vereniging Eigen Huis hebben hier in korte tijd grote stappen mee gemaakt.

    Content & on-page
    Door het gebrek aan focus zijn op de website veel pagina’s aanwezig die (nagenoeg) hetzelfde onderwerp bevatten. Daardoor is het voor Google soms niet duidelijk welke pagina voor bepaalde zoekwoordthema’s moet worden getoond.

    Om dit in goede banen te leiden is een optimalisatietraject gestart waarbij per kwartaal een aantal kerncategorieën worden behandeld. Hierbij wordt per kerncategorie bepaald welke pagina’s worden samengevoegd en is content geoptimaliseerd en meer gespecificeerd om beter aan te sluiten bij de intentie achter zoekopdrachten.

    Lokale vindbaarheid
    Vereniging Eigen Huis biedt op lokaal niveau bouwkeuringen en hypotheekadvies aan. Om de lokale vindbaarheid te bevorderen is een actieplan samengesteld om deze services beter vindbaar te maken.

    Structured Data
    Tijdens de analyses viel op dat op de website veel gebruik wordt gemaakt van de veelgestelde vragen. Het potentieel hiervan werd echter niet volledig benut. Op advies van Brandfirm is samen met de developers van Vereniging Eigen Huis een oplossing bedacht om de FAQ-Page structured data toe te voegen.

    Training & samenwerking
    Vanuit Vereniging Eigen Huis bestond ook de behoefte om medewerkers te trainen in zoekmachine optimalisatie. Op deze manier kan Vereniging Eigen Huis meer interne capaciteit gebruiken en bij de dagelijkse werkzaamheden meer rekening houden met SEO.

    Hiervoor werd een algemene training zoekmachine optimalisatie gegeven. Daarnaast hebben wij een technische training georganiseerd waarbij voornamelijk developers aanwezig waren. Ook is voor de contentspecialisten een aparte contenttraining gegeven. Hierbij werden de contentspecialisten bijvoorbeeld ook getraind om zelf veelgestelde vragen te achterhalen.

Behaalde resultaten

Lees hieronder een greep uit de resultaten die we behaald hebben voor Vereniging Eigen Huis.

  • 159,66%

    De doelwaarde is toegenomen met 159,66%

  • 17,45%

    Meer zoekwoorden in de top 3 van Google

  • 26,44%

    Toename in vertoningen voor het totale aantal zoekwoorden

  • 53,33%

    Toename in het aantal featured snippets

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Fonk50

    2e positie beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 4 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018 & 2019

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019