Brandfirm logo
NL EN
Joolz dag2 HR 240319143327
E-commerce Case

"Ik ben superblij met jullie en de manier waarop we samenwerken. We hebben samen echt al mooie stappen gezet en daardoor waardeert onze organisatie SEO steeds beter."

In gesprek met Marit Hendriksen - Joolz

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • 209% stijging in klikken de afgelopen 3 maanden versus vorig jaar in Nederland op non-branded zoekwoorden
  • 197% stijging in klikken de afgelopen 3 maanden versus vorig jaar in Duitsland op non-branded zoekwoorden
  • 58% stijging in klikken de afgelopen 3 maanden versus vorig jaar in de UK op non-branded zoekwoorden

Hoe lang is het bedrijf al klant?

Sinds april 2023

Samen gegroeid

  • Het aandeel van organisch verkeer in de Nederlandse marketingmix groeit sinds onze samenwerking aanzienlijk, waardoor deze mix voor Joolz steeds gezonder en minder afhankelijk van Paid kanalen is geworden.
  • Brandfirm ondersteunt daarnaast de internationale uitbreiding van Joolz. We brengen samen de markten in kaart en achterhalen wat de zoekintentie en zoekvraag per buitenlandse markt is: van Italië tot de Verenigde Staten. Vervolgens bouwen we in elk land het fundament, om vervolgens een stevige groei in zichtbaarheid en verkeer te realiseren.
  • Bij nieuwe productlanceringen zorgen we door een nauwe samenwerking ervoor dat de nieuwe producten direct vindbaar worden boven de oude versies in de top-10 van de zoekmachine óf dat we nieuwe markten direct aanboren, zoals die van ‘autostoelen’.
  • Met behulp van een gerichte SEO-strategie zorgen we ervoor dat Joolz in verschillende fases van de klantreis aanwezig is en hiermee (aanstaande) ouders begeleidt tijdens de zoektocht naar hun ideale product.
  • Door in te zetten op een strategie met veelal non-branded zoektermen zorgen we ervoor dat de naamsbekendheid en productbekendheid van Joolz groeit: zowel binnen als buiten onze landsgrenzen.

Uitdaging van het project

Joolz is een sterk merk dat organisch enkel zichtbaar was op merknaam. Hierdoor was dit kinderwagenmerk veelal afhankelijk van Advertising. Ons doel was om organisch zichtbaar te worden op generieke (non-branded) zoekwoorden om zo de afhankelijkheid van Advertising te verminderen in een zeer concurrerende markt.

Aanpak op het project

We zijn gestart met de belangrijkste markten Nederland en Duitsland. Hier hebben we een zoekwoordenonderzoek voor gedaan om de zoekintentie te achterhalen. Vervolgens zijn we nieuwe contentpagina’s gemaakt (45 pagina’s in Nederland en 29 pagina’s in Duitsland). Om de pagina autoriteit te vergroten hebben we linkbuilding toegepast. Na de groei van deze markten, passen we deze strategie toe op groeimarkten, waar Joolz nog aan het uitbreiden is. Dit zijn bijvoorbeeld Engeland, Spanje en de Amerikaanse markt.

Resultaat beschrijving van het project

We hebben een groei gerealiseerd in alle markten waar we ons momenteel op richten (Nederland, Duitsland, Engeland en de Verenigde Staten), hebben veel pagina’s kunnen aanmaken, SEO-technisch actieplan ligt klaar en de eerste acties worden uitgevoerd en zijn in alle landen nu zichtbaar met generieke zoekwoorden in de top-10, met veel uitschieters naar de top-3 met vaak 10.000+ zoekvolume.

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.