Brandfirm logo

Kom verder met  e-mailmarketing

Bedrijven ontvangen dagelijks tientallen mailtjes. Juist daarom is het van belang om e-mailmarketing op de juiste manier in te zetten. Onze specialisten helpen je graag bij het ontwikkelen van een strategie, zodat jij jouw doelgroep optimaal bereikt.

Gratis e-mailmarketing analyse

Krijg inzicht in de kansen van e-mailmarketing voor je bedrijf.

Wat kan jij van ons verwachten?

  • Een uitgebreide gratis e-mailmarketing analyse van je huidige site performance
  • Nooit een standaardmethode, maar een strategie op maat voor jouw bedrijf
  • Biweekly calls en maandelijkse rapportage van resultaten en kansen
  • Structuur in samenwerking, waarbij de focus en doelen helder zijn
  • Hoge kwaliteit e-mailmarketing dienstverlening van experts die constant streven naar verbetering
  • Vriendelijke, snelle en proactieve communicatie waar je wat aan hebt
  • Sterke focus op jouw bedrijfsgroei en niet alleen op losse online marketingkanalen
  • Kort samengevat: wij zijn de online marketingafdeling van jouw bedrijf

Waarom is het belangrijk?

E-mailmarketing is een krachtig, direct marketingmiddel waarmee je je doelgroep op een unieke manier kunt bereiken. Iedere dag ontvangen we tientallen mailtjes in onze inbox, dus het is belangrijk dat je je als bedrijf onderscheidt en opvalt tussen al deze e-mails. Een goede strategie vormt hiervoor de basis. Met e-mailmarketing kun je nieuwe klanten werven, de relaties met bestaande klanten verbeteren en (herhalings)aankopen stimuleren. Juist omdat je een doelgroep bereikt die eerder al in aanraking is geweest met jouw bedrijf, is dit marketingmiddel onmisbaar in de marketingmix van jouw bedrijf.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

Onze specialisten gaan ook graag voor jouw bedrijf aan de slag om een unieke strategie te creëren en deze eventueel ook te implementeren. Ons team weet jouw doelgroep te bereiken via e-mailmarketing en in te spelen op de doelstellingen van jouw bedrijf.

Strategische sessie

Is uit de contentfunnel van jouw bedrijf gebleken dat er verbeterpunten zijn op het gebied van e-mailmarketing? Dan gaan onze specialisten graag met je om de tafel zitten om dit uit te diepen. We bespreken hoe de strategie van je bedrijf er op dit moment uitziet, waar groeikansen liggen en wat jouw wensen zijn. Samen bepalen we welke doelen de strategie heeft en we bespreken hoe je de samenwerking voor je ziet. Wil je bijvoorbeeld dat wij enkel een strategie maken en ga je zelf aan de slag met het opstellen van de mails? Of ontwerpen wij de templates ook en vullen we deze met content? De mogelijkheden bespreken we in de strategische sessie.

E-mailmarketing strategie

Als de strategische sessie heeft plaatsgevonden, gaan we aan de slag met de e-mailmarketing strategie. Hoe deze e-mailmarketing strategie er exact uitziet, hangt af van hoe de samenwerking eruitziet. In ieder geval worden de relevante e-mails voor jouw bedrijf uitgewerkt in de strategie, creëren we een flowchart waarin overzichtelijk in kaart wordt gebracht welke e-mails we op welk moment gaan inzetten en maken we een contentkalender om belangrijke events voor de e-mailmarketing vast te leggen. Daarnaast leggen we vast welke taken wij uit handen zullen nemen en welke zaken jij oppakt. Je kunt daarbij denken aan het designen van de templates, het vullen van de e-mails met content, de inrichting van de workflow (inclusief automation), het meten van de resultaten en A/B testen.

Design

Hebben we afgesproken dat onze designers en developers voor je aan de slag gaan met het ontwerpen van een e-mail template? Dan gaan zij hiermee aan de slag zodra we de e-mailmarketing strategie met je besproken hebben. Onze designers en developers creëren templates in programma’s als MailChimp en Copernica. Uiteraard zorgen ze ervoor dat jij de e-mails makkelijk kunt aanpassen en eventueel kunt vullen met content.

Content

Nadat onze designers en developers voor je aan de slag kunnen gaan met het ontwerpen van e-mail templates, kunnen onze contentspecialisten deze templates vullen met uiteenlopende content die perfect is afgestemd op jouw doelgroep. Onze contentspecialisten schrijven graag de teksten voor jouw nieuwsbrieven, campagnematige e-mails, event-driven e-mails en service e-mails.

Inrichting van de workflow

Als de basis voor de e-mails klaarstaat, is het belangrijk dat de workflow goed wordt ingericht voor de campagne(s). Dit betekent dat we ervoor zorgen dat iedere (potentiële) klant op het goede moment de juiste e-mail krijgt. We bouwen de eerder aangegeven flowchart uit de e-mailmarketing strategie nu in de e-mailmarketing software. Zo kunnen we een hoop automatiseren en heb jij er straks geen omkijken meer naar.

Resultaten meten en testen

Als we de eerste e-mails verzonden hebben, is het belangrijk om te kijken wat het resultaat hiervan is. Wat is de delivery rate? En hoe zit het met de opening rate? Is de click-through-rate waarop we hoopten of kan dit worden verbeterd? Onze e-mailmarketing specialisten analyseren wat de resultaten van de campagne zijn en gaan aan de slag met het verbeteren van deze resultaten. Dit kan onder andere gedaan worden middels A/B testen.

Evaluatie

Als de e-mailmarketing campagne eenmaal loopt, is het belangrijk om deze samen te evalueren. We kijken daarom maandelijks wat de resultaten van de campagne zijn en bespreken deze met je. Zo zorgen we dat je te allen tijde op de hoogte bent van de behaalde resultaten en gestelde doelen. Uiteraard is tussen deze evaluaties door ook altijd ruimte voor contact. We zijn telefonisch bereikbaar om je verder te helpen en de deur van ons kantoor staat altijd open voor een kop koffie!

Uiteraard kijken we naast e-mailmarketing graag samen met je naar andere groeimogelijkheden voor jouw bedrijf. Deze groeimogelijkheden kunnen binnen contentmarketing vallen, maar ook bijvoorbeeld binnen online adverteren, zoekmachine adverteren, zoekmachine optimalisatie of webdesign.

Kevin & Tim

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

Samenwerken met meer dan 150 groeibedrijven.

We werken graag voor groeibedrijven die samen met ons fors willen versnellen. Dit type bedrijf is namelijk precies op een punt aanbeland waar onze online marketingdiensten écht het verschil kunnen maken.

  • Young Ones logo
  • Nationale Vacaturebank logo
  • Payt logo
  • DPG media logo
  • DIKS logo
  • Secrid logo

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.