Google Shopping

Google Shopping heeft gemiddeld een 26% hogere conversie en een 23% lagere CPC (Cost Per Click) dan Google Text Ads.

Hoe dit kan? Als iemand klikt op een shopping ad, heeft de gebruiker al een goed beeld van de prijs en het uiterlijk van het product. Hierdoor levert een klik op een shopping advertentie vaak meer op. We zien Google Shopping resultaten daardoor steeds prominenter worden. Is Google Shopping nog geen rendabel onderdeel van je e-commerce strategie? Vraag dan de Shopping review aan.

 

Waarom de Shopping review?

  1. Gratis Google Shopping review t.w.v. €320,-
  2. Inzicht in het optimaal benutten van jouw mediabudget
  3. Een stappenplan naar meer rendement uit Shopping
  4. Optimaal bereik van jouw doelgroep

 

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de review doen wij een voorstel om de campagne in te richten. Veel bedrijven accepteren deze, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

 

Top 10 Emerce
Beste marketingbureau 2019 🚀

Gratis Google Shopping review

Helder inzicht in de te verwachten kosten en opbrengsten

Full service bureau dat verstand heeft van elk aspect van online marketing. Ze luisteren goed naar de klant, zijn flexibel in hun omgang en bedrijfsvoering en gaan goed om met feedback! Het mooiste is dat er intern een super fijne cultuur heerst wat zich uit in vrolijke, gemotiveerde medewerkers!

Danny The Phone Lab

Sinds een jaar werken wij samen met Brandfirm, die ons helpen bij het verbeteren van onze online positie. Een goede partner die klantgericht meedenkt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Adriaan NMBRS

Samenwerken met Brandfirm betekent voor ons vooruitgang. De communicatie verloopt vlot en we zijn zeer tevreden over de aanwezige kennis en expertise op het gebied van SEO en online advertising.

Erik Diks Autoverhuur

Brandfirm helpt ons al enkele jaren met de online marketing. Het doel van de marketing is donaties werven. Aangezien we een not for profit organisatie zijn, moet er goed gelet worden op de kosten en opbrengsten. Tot nu toe weten we goed de nuance tussen opschalen en rendement te vinden. Een top samenwerking!

Sander De Reddingsbrigade

Brandfirm is een jong en innovatief bedrijf. Ze denken met ons mee en reageren snel. Zij hebben alle specialisten in huis die wij nodig hebben als het gaat om websites bouwen, SEO en SEA.

Wieteke Miele

Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO leverancier. De werkwijze van de technische specialisten en content producenten bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader!

Joris Blokker

Wij zijn sinds juli 2018 klant van Brandfirm. Ze verzorgen voor ons zowel SEO als Ads. De communicatie is down to earth en iedereen is zeer gemotiveerd en deskundig. Ze lopen ook niet weg voor lastige zaken of om fouten goed op te lossen. Sinds de samenwerking hebben wij extreem betere resultaten in SEO en Ads. Ik kan Brandfirm zonder meer bij iedereen aanraden!

Lennard IP-Camshop

Het team van Brandfirm gaat erg pro-actief te werk en ze voelen als onderdeel van ons marketingteam, ondanks dat ze extern zijn. Ze gaan rationeel en result-driven te werk. Dit alles maakt het fijn samenwerken en het zorgt voor goede resultaten.

Joeri GooseVPN

Sinds april 2016 werken we samen met Brandfirm voor het verbeteren van de posities in Google. Direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De snelle communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking. Wij zijn zeer te spreken over de diensten van Brandfirm.

Martijn e-carnavalskleding
"Middels tools als Channable en automated bidding behalen wij top resultaten in Google Shopping."
Bart Everink Teamleider Ads

Wat is Google Shopping en wat is het belang?

Google Shopping Ads zijn onmisbaar voor elke webshop. Door direct in de zoekresultaten van Google gepresenteerd te worden met een afbeelding, titel en prijs val je echt op. Daarbij kan de consument jouw product direct vergelijken met de concurrenten. Als deze jouw website bereikt, is hij of zij dus al een stuk verder in het aankoopproces ten opzichte van Search campagnes en is de kans op conversie zeer hoog.

Google Shopping uitbesteden bij Brandfirm

Met specialisten die meedenken vanuit de feed tot aan het inrichten van de Shopping campagne realiseren we keer op keer zeer rendabele campagnes voor onze klanten. Als online marketing bureau zetten we steeds alles op alles om jouw Google Shopping campagnes geweldig te laten scoren.

Er zijn enkele belangrijke factoren van Google Shopping waaraan vaak fouten worden gemaakt. Wij kunnen je helpen deze veelgemaakte fouten niet te maken:

Je feed niet optimaliseren

Een grote uitdaging in Google Shopping (en iets wat we vaak fout zien gaan) is de match tussen zoekwoord en product. Waar je in search campagnes precies kan aangeven welke ad en welke landingspagina je wilt tonen bij welk zoekwoord, is dit bij shopping campagnes niet mogelijk. Het werkt eigenlijk meer zoals SEO. Je optimaliseert je feed en hoopt vervolgens dat Google je toont op de juiste zoekwoorden.

De verkeerde producten tonen

Wat we ook vaak tegenkomen, is dat minder interessante producten worden getoond op belangrijke zoekwoorden. Dit zorgt ervoor dat je best-sellers soms niet op het juiste moment naar voren komen en je verkopen misloopt. Door je campagnes goed te structureren, kun je zorgen voor meer inzicht en controle over je vertoningen in Google Shopping en zo je opbrengst maximaliseren.

Één bod voor elk zoekwoord

Daarnaast zit er hoogstwaarschijnlijk een groot verschil in conversieratio tussen verschillende zoekwoorden. Dit terwijl je je bod instelt op productniveau. Dat kan betekenen dat jouw Acer laptops worden vertoond op “laptop” en op “acer notebook aspire A114-32-C0P1”. Voor beide vertoningen bied je hetzelfde bedrag, terwijl gebruikers die zoeken op “acer notebook aspire A114-32-C0P1” veel dichter bij een aankoop zitten en precies op zoek zijn naar jouw product. Gelukkig is hier een oplossing voor. Door slim gebruik te maken van de prioriteiten van je verschillende Google Shopping campagnes, kun je je biedingen managen op zoekwoordniveau en online adverteren met passende prijzen.

Shopping vs. Text Ads

Voordelen

  1. Vergelijking op prijs en afbeelding (voordat je betaalt).
  2. Prominente weergave in de zoekresultaten.
  3. Je kan je onderscheiden met afbeeldingen.
  4. Vaak hogere conversiepercentages.

Nadelen

  1. Google matcht zelf zoekwoorden bij de productfeed (minder controle).
  2. Minder ruimte voor tekst.
  3. Alleen voor producten.
  4. Prijs is erg belangrijk.

Onze Google Shopping werkwijze

Strategiebepaling

Wij maken een Google Shopping review, hierna bepalen we welke onderdelen zo snel mogelijk moeten worden opgepakt. We zetten ook doelen en maken een plan van aanpak over hoe we deze samen gaan behalen. 

Inrichten van de campagnes

Aan de hand van de Google Shopping review, richten we de campagnes met product advertenties in. Natuurlijk leggen we alles ter goedkeuring eerst aan jou voor. We geven bovendien advies over de prijsstelling van de Shopping advertenties, gebruik van partners/tools en eventuele aanpassingen aan de Shopping productfeed. 

Inrichten van Analytics

Het is ook heel belangrijk om de doelen die we hebben gesteld, te meten. Hiervoor gebruiken we Google Analytics. We stellen Analytics in, zodat beide partijen goed inzicht hebben in de resultaten. We maken ook een dashboard aan via Google Data Studio.

Advies over de website

Voordat we de campagnes live zetten, controleren we ook jouw website. We lopen o.a. de conversie funnels door en checken welk onderdeel beter kan presteren. 

Inrichten automation

We voeren onze zelf ontwikkelde scripts en functionaliteiten door om jouw campagnes effectief te managen, zodat jij de best mogelijke resultaten kunt behalen. Hierdoor wordt er continu aan jouw campagnes gewerkt! 

Maandelijkse optimalisatie

Na de livegang van de Google Shopping campagnes, verbeteren we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes. We sturen op duidelijke targets en maken het resultaat zo goed mogelijk inzichtelijk. 

Uitbreiden naar multi-channel

Als we successen boeken met Google Shopping, kan ervoor gekozen worden om uit te breiden naar andere kanalen. Zo kunnen we onder andere dynamische banners inzetten of ervoor kiezen om te adverteren via Facebook of YouTube

Ieder kanaal dat je toevoegt, versterkt de andere kanalen. We geven je steeds proactief advies over de groeimogelijkheden, maar de keuze om er wel of niet mee aan de slag te gaan, ligt geheel bij jou. 

Ben je nog op zoek naar andere online marketing services? Bij ons kun je onder andere nog terecht voor content marketing, social media, conversie optimalisatie en het designen van een nieuwe website!  

Wie zijn wij?

Wij willen organisaties laten groeien met online marketing. Dat is waar we het voor doen en waar we aantoonbaar goed in zijn. Met een team van 25 gepassioneerde specialisten werken we als groeipartner iedere dag opnieuw aan slimme online marketingstrategieën. En met onderstaande nominaties op zak, mogen wij onszelf tot de top van Nederlandse online marketingbureaus rekenen.

  1. Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7
  2. Twee Dutch Search Awards nominaties
  3. Opgenomen in de Emerce 100
  4. Drie jaar op rij de FD Gazellen Award

Gratis Google Shopping review

Helder inzicht in de te verwachten kosten en opbrengsten