On-page SEO

On-page SEO is de optimaliseerbare inhoud van je website. Denk hierbij aan de content, afbeeldingen, interne links, titels en metagegevens. Door deze allemaal te optimaliseren, zal jouw website hoger in de zoekresultaten van Google scoren. Wil je weten wat je nog kan verbeteren op je eigen website, ten opzichte van je belangrijkste concurrenten? Vraag dan een gratis on-page analyse aan en wij geven je inzicht in verbeterpunten.

 

Waarom de on-page SEO review?

  1. Gratis SEO review t.w.v. €320,-
  2. Concreet inzicht in optimalisaties om jouw on-page te verbeteren
  3. Heldere on-page SEO strategie op maat
  4. 85% van de sites die we analyseren loopt omzet mis

 

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de on-page SEO review doen wij een voorstel om de campagne in te richten. Veel bedrijven accepteren deze, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

 

Top 10 Emerce
Beste marketingbureau 2019 🚀

Gratis SEO review

Krijg inzicht in de kansen van SEO voor jouw organisatie

Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO leverancier. De werkwijze van de technische specialisten en content producenten bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader!

Joris Blokker

Sinds een jaar werken wij samen met Brandfirm, die ons helpen bij het verbeteren van onze online positie. Een goede partner die klantgericht meedenkt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Adriaan NMBRS

Samenwerken met Brandfirm betekent voor ons vooruitgang. De communicatie verloopt vlot en we zijn zeer tevreden over de aanwezige kennis en expertise op het gebied van SEO en online advertising.

Erik Diks Autoverhuur

Brandfirm helpt ons al enkele jaren met de online marketing. Het doel van de marketing is donaties werven. Aangezien we een not for profit organisatie zijn, moet er goed gelet worden op de kosten en opbrengsten. Tot nu toe weten we goed de nuance tussen opschalen en rendement te vinden. Een top samenwerking!

Sander De Reddingsbrigade

Brandfirm is een jong en innovatief bedrijf. Ze denken met ons mee en reageren snel. Zij hebben alle specialisten in huis die wij nodig hebben als het gaat om websites bouwen, SEO en SEA.

Wieteke Miele

Full service bureau dat verstand heeft van elk aspect van online marketing. Ze luisteren goed naar de klant, zijn flexibel in hun omgang en bedrijfsvoering en gaan goed om met feedback! Het mooiste is dat er intern een super fijne cultuur heerst wat zich uit in vrolijke, gemotiveerde medewerkers!

Danny The Phone Lab

Het team van Brandfirm gaat erg pro-actief te werk en ze voelen als onderdeel van ons marketingteam, ondanks dat ze extern zijn. Ze gaan rationeel en result-driven te werk. Dit alles maakt het fijn samenwerken en het zorgt voor goede resultaten.

Joeri GooseVPN

Sinds april 2016 werken we samen met Brandfirm voor het verbeteren van de posities in Google. Direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De snelle communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking. Wij zijn zeer te spreken over de diensten van Brandfirm.

Martijn e-carnavalskleding

Wij zijn sinds juli 2018 klant van Brandfirm. Ze verzorgen voor ons zowel SEO als Ads. De communicatie is down to earth en iedereen is zeer gemotiveerd en deskundig. Ze lopen ook niet weg voor lastige zaken of om fouten goed op te lossen. Sinds de samenwerking hebben wij extreem betere resultaten in SEO en Ads. Ik kan Brandfirm zonder meer bij iedereen aanraden!

Lennard IP-Camshop

Wat is on-page SEO?

On-page SEO is een verzamelnaam voor alle activiteiten die je op een webpagina uit kan voeren om beter gevonden te worden. Op deze pijler van zoekmachineoptimalisatie is de meeste invloed uit te oefenen omdat dit goed te bewerken is in de backend.

SEO staat voor Search Engine Optimization, wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie wordt genoemd. Dit vakgebied is opgedeeld in drie pijlers: On-page, Techische SEO en Linkbuilding (ook wel, off page). Tijdens on-page SEO optimaliseer je verschillende onderdelen binnen een pagina om je pagina zo goed mogelijk te laten scoren op een vooraf vastgesteld zoekwoord. Dit zoekwoord bepalen we aan de hand van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Wij beginnen nooit aan on page optimalisaties zonder vooraf onderzoek te doen. Wij vinden de analyse en het onderzoek juíst belangrijk zodat we in kaart kunnen brengen waar de grootste kansen zich voordoen

Uit welke onderdelen bestaat on-page SEO?

On page SEO bestaat uit verschillende factoren die los van elkaar bewerkt kunnen worden. De volgende factoren zijn onderdeel van on-page SEO:

  1. De titel van de pagina
  2. De metadescription
  3. De headings in de tekst (h1, h2 etc.)
  4. De content op de pagina
  5. De afbeeldingen en alt-tags hiervan
  6. De interne en uitgaande links
  7. Video content
  8. De URL

Wat is er belangrijk bij on-page SEO?

Belangrijk bij on-page SEO is dat alle bovengenoemde factoren, mits ze aanwezig zijn, goed geoptimaliseerd moeten zijn. Wanneer één van de factoren nauwelijks ingevuld is, trekt dat de gemiddelde waarde van de andere on page optimalisaties naar beneden. Elk onderdeel dat aanwezig is, heeft weer zijn eigen richtlijnen die vastgesteld zijn door Google. 

Titel en metadescription

De titel en de metadescription (ook wel meta tags) mogen maar een bepaalde lengte hebben. Wanneer deze metatags de lengte-richtlijn overschrijden, worden ze afgebroken op de zoekresultaten pagina in de zoekmachine. Hierdoor wordt de kans dat een gebruiker doorklikt kleiner. Wanneer er weinig op het zoekresultaat wordt geklikt, ziet Google de pagina als een minder relevant zoekresultaat en zal je ranking dalen. Om die reden zijn de titel en metadescription van groot belang bij on page SEO.

Headings

De crawlbot van een zoekmachine, maakt een snelle scan van een pagina, wanneer deze een pagina bezoekt. Om het de bot makkelijker te maken, is het dus belangrijk om de koppen in de tekst duidelijk in te delen. Daarnaast moet de tekst ook goed leesbaar zijn voor de gebruiker en een indeling met headings draagt daar zeker aan bij.

Content

Content is eigenlijk een onderdeel van search engine optimization op zich. Door goede kwalitatieve content te schrijven die relevant is voor de gebruiker én duidelijk weergeeft waar de pagina over gaat, wordt een kans op een hoge positie in Google groter. 

Afbeeldingen en video’s

Wanneer je afbeeldingen of video’s op je webpagina plaatst is het verstandig deze te markeren met alt-tags. Hierdoor kan Google ze beter crawlen.

Linkstructuur

Interne links zijn links die binnen een domein van de ene naar de andere pagina verwijzen en hiermee waarde doorgeven. Hiermee kan duidelijk gemaakt worden aan Google welke pagina’s belangrijker zijn dan andere pagina’s. Het optimaliseren van de interne linkstructuur wordt ook wel intern linkbuilden genoemd en kan ook door onze SEO specialisten uitgevoerd worden.

De URL

Een URL bestaat altijd uit de domeinnaam van de website en voor elke pagina komt er een zogeheten Slug achter. Google leest deze slug ook. Om die reden is de slug ook een on-page factor die door on-page optimalisatie versterkt kan worden.

On-page SEO bij Brandfirm

Wil jij jouw bedrijf laten groeien? Dan hebben wij een heel SEO team voor jou klaar staan! Zij denken graag op strategisch niveau met je mee over on page optimalisaties van jouw website! Al onze SEO-specialisten hebben een eigen specialisatie binnen hun vakgebied en dagen elkaar uit en ondersteunen elkaar door hun kennis te delen. Onze on-page specialisten gaan dan ook graag voor je aan de slag om alles op jouw website te optimaliseren voor on-page SEO. Bij on-page SEO maken we gebruik van verschillende tools, zoals Screaming Frog, Cognitive SEO en Semrush.

Onze on-page SEO werkwijze

On-page analyse

Om de verbeterpunten voor jouw website in kaart te brengen, voeren we een on-page analyse uit. Hierbij letten we op alle factoren die belangrijk zijn voor jouw bezoekers en Google. Vaak wordt deze on-page analyse ondersteunt met een zoekwoordenonderzoek. Tijdens het zoekwoordenonderzoek gaan we dieper in om welke zoekwoorden voor jouw website relevant zijn, op welke woorden je al gevonden wordt en waar nog kansen liggen.

On-page advies

Op basis van de on-page analyse en het zoekwoordenonderzoek worden adviezen gegeven die we direct kunnen implementeren. Deze dragen bij aan meer kwalitatieve leads en een verbeterde click-trough-rate. Uit ervaring blijkt dat er veel winst te behalen valt uit het goed optimaliseren van de on-page factoren. 

On-page uitvoering

Brandfirm kan uiteraard al deze on-page optimalisaties voor jouw website uitvoeren en monitoren. Het optimaliseren van de meta tags, het schrijven van de content, het plaatsen van interne links; ons SEO-team heeft alle kennis in huis om deze activiteiten volledig uit handen te nemen!

Andere SEO diensten

Als de on-page verbeteringen van je website zijn doorgevoerd, kunnen we kijken naar andere verbeterpunten op je website. Dit kan bijvoorbeeld technische SEO zijn of je backlink profiel. Wij zullen je hierin pro-actief adviseren en aangeven waarin je kan verbeteren ten opzichte van je concurrenten.

Wie zijn wij?

Wij willen organisaties laten groeien met online marketing. Dat is waar we het voor doen en waar we aantoonbaar goed in zijn. Met een team van 25 gepassioneerde specialisten werken we als groeipartner iedere dag opnieuw aan slimme online marketingstrategieën. En met onderstaande nominaties op zak, mogen wij onszelf tot de top van Nederlandse online marketingbureaus rekenen.

  1. Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7
  2. Twee Dutch Search Awards nominaties
  3. Opgenomen in de Emerce 100
  4. Drie jaar op rij de FD Gazellen Award

Gratis SEO review

Krijg inzicht in de kansen van SEO voor jouw organisatie