Brandfirm logo
NL EN

Kom verder met Usability & UX

Om conversies te verhogen is de gebruiksvriendelijkheid, en daarmee gebruikservaring, voor de bezoeker essentieel. Daar weten wij alles van! Laat onze Usability & UX-specialisten meer rendement uit je campagnes halen.

Gratis website analyse

Krijg inzicht in de kansen van website optimalisatie voor je bedrijf.

Wat kan jij van ons verwachten?

  • Een uitgebreide gratis website analyse van je huidige site performance
  • Nooit een standaardmethode, maar een strategie op maat voor jouw bedrijf
  • Biweekly calls en maandelijkse rapportage van resultaten en kansen
  • Structuur in samenwerking, waarbij de focus en doelen helder zijn
  • Hoge kwaliteit dienstverlening van experts die constant streven naar verbetering
  • Vriendelijke, snelle en proactieve communicatie waar je wat aan hebt
  • Sterke focus op jouw bedrijfsgroei en niet alleen op losse online marketingkanalen
  • Kort samengevat: wij zijn de online marketingafdeling van jouw bedrijf

Waarom is het belangrijk?

Usability en UX (user experience) zijn essentieel in een marketingstrategie. Want als je de bezoekers eenmaal op je site hebt, wil je ze ook de beste gebruikservaring bieden, wat leidt tot meer conversies.

Onze Usability en UX-specialisten dragen met hun expertise bij aan een aantal zéér belangrijke voordelen:

  • Verbeterde gebruikservaring: Met een ideale gebruikservaring kunnen gebruikers makkelijker navigeren, vinden wat ze zoeken en zonder frustratie interactie hebben met de website. Dit leidt tot meer tevreden gebruikers.

  • Hogere conversies: Als gebruikers de website als gebruiksvriendelijk ervaren, zijn ze eerder geneigd om actie te ondernemen, zoals een aankoop doen, formulieren invullen of zich aanmelden voor een nieuwsbrief.

  • Lagere bouncerates: Door de usability en UX te verbeteren, kun je de bouncerates verlagen en gebruikers langer op de website houden.

  • Verhoogde merkloyaliteit: Tevreden gebruikers zijn meer geneigd om terug te keren naar een website en het merk aan te bevelen aan anderen. Het verbeteren van de gebruikerservaring kan leiden tot een sterkere merkloyaliteit.

  • Concurrentievoordeel: Een website met uitstekende usability en UX kan een concurrentievoordeel bieden. Je kan je ermee onderscheiden en potentiële klanten aantrekken die op zoek zijn naar een naadloze online ervaring.

  • Reductie van ondersteuningskosten: Gebruikers zullen minder geneigd zijn om contact op te nemen met de klantenservice als ze gemakkelijk antwoorden op hun vragen kunnen vinden. Dit kan de kosten voor klantenondersteuning verminderen.

  • SEO-voordelen: Zoekmachines zoals Google waarderen websites met een goede gebruikerservaring. Verbeterde usability en UX kunnen dus bijdragen aan een betere zoekmachine positie, wat resulteert in meer organisch verkeer.

Een positieve gebruikservaring door usability & UX draagt bij aan de hele marketing funnel. Van behouden, naar overtuigen en van verkopen tot aanbevelen.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

We beginnen met een uitgebreide audit van de huidige website en de huidige gebruikerservaring. Dit helpt ons om de knelpunten te identificeren en de eerste stappen te bepalen om de usability en UX te verbeteren.

De gebruiksvriendelijkheid, en daarmee gebruikservaring, van de website draagt bij aan het succes van diverse kanalen. Als je door middel van SEO, Ads of e-mail veel verkeer naar je website krijgt, maar de gebruikers een slechte ervaring hebben, zijn ze snel weer weg. Het doel van onze strategie is echt om vanuit de doelgroep verbeteringen te vinden die bijdragen aan een positieve ervaring. Hiermee komen klanten niet alleen terug, maar zullen ze ook de website aanbevelen bij anderen.

Maandelijkse optimalisatie

Maandelijkse optimalisatie omvat het monitoren van gebruikersgedrag, het verzamelen van feedback en het implementeren van verbeteringen. Dit kan iteratief gebeuren en omvat aspecten zoals A/B-testen en het bijwerken van inhoud. Ook kan het aandragen van nieuwe ontwerpen, andere wireframes en het onderzoeken van nieuwe website omgevingen een onderdeel zijn.

Hiervoor gebruiken we diverse tools, zoals Hotjar, Mouseflow, Clarity, Usabila en Figma voor design en Framer voor prototyping. Om het succes van de verbeteringen te meten, maken we gebruik van Google Analytics om data te verzamelen.

Maandelijkse rapportage

We rapporteren de resultaten aan onze klanten maandelijks met behulp van gegevens van de gebruikte tools en Google Analytics. We meten onder andere de conversieratio's, bounce rates, sessieduur en andere KPI's om de impact van onze inspanningen te tonen.

Cases

Benieuwd naar ons werk? Check dan de cases voor Mastello en 123sierbestrating. Of vraag hieronder een analyse aan, dan laten we zien wat we voor jouw website kunnnen doen.

Kevin & Tim

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

Samenwerken met meer dan 80 groeibedrijven.

We werken graag voor groeibedrijven die samen met ons fors willen versnellen. Dit type bedrijf is namelijk precies op een punt aanbeland waar onze online marketingdiensten écht het verschil kunnen maken.

  • Young Ones logo
  • Nationale Vacaturebank logo
  • DPG media logo
  • Secrid logo
  • Joolz logo
  • Cruise Online com logo

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.