Brandfirm logo
NL EN

Usability & UX uitbesteden voor bedrijven met groeiambities. 

Een bezoeker van jouw website verdient de meest optimale gebruikerservaring, toch? Krijg ze op de juiste plek waar jij ze wil hebben en laat hen daar, niet geheel onbelangrijk, optimaal converteren. Usability & UX uitbesteden zorgt ervoor dat bezoekers eenvoudig kunnen navigeren, de gewenste informatie snel vinden en uiteindelijk een positieve interactie hebben met jouw merk. Onze CRO-specialisten zijn de wegwijzers in deze navigatie en analyseren, testen en komen tot de beste UX!

Gratis analyse
65ccb665f9167f6a23ec8ea8 94bbd5084884a81ad24b0062bc3fb6690c42e43e s2 n3 y2 min p 1080
  • 65c35e2a470bf9880bf76bca Bootstrap Grid
  • 65c35b4188b66a048904aae7 Logo 9
  • 65c35b4199ee80fb36cfb906 Logo 7
  • 65c35b41dc098b18619826be Logo 10
  • 65c35b41038c3151563ffc4c Logo 3
  • 65c35b64db6de3c220dad5a2 Group

Hierdoor outperformen wij andere bureaus

En zo hebben we nog vele succesvolle cases gerealiseerd

Onze UX-specialisten

Van het testen in de winkelwagen tot aan het uitwerken van een keuzehulp voor webshopoptimalisatie. Deze toppers staan klaar zodra jij kiest voor het CRO-uitbesteden bij Brandfirm.

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

  • Badge E100 2024 zwart transparant variant2
    Emerce 100
    Top 5 beste digital marketingbureaus
  • Group 18
    FD Gazelle
    8 jaar op rij FD Gazelle van ’16 t/m ‘24
  • FONK150 icoon 2023 zw
    Fonk 150
    Beste full service bureaus middelgroot
  • Nlgroeit logo 2022
    Erasmus & nlgroeit
    Top 250 groeibedrijven van NL 2024

Gratis analyse

We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig.

Waarom is het belangrijk?

Usability en UX (user experience) zijn essentieel in een marketingstrategie. Want als je de bezoekers eenmaal op je site hebt, wil je ze ook de beste gebruikservaring bieden, wat leidt tot meer conversies.

Onze Usability en UX-specialisten dragen met hun expertise bij aan een aantal zéér belangrijke voordelen:

  • Verbeterde gebruikservaring: Met een ideale gebruikservaring kunnen gebruikers makkelijker navigeren, vinden wat ze zoeken en zonder frustratie interactie hebben met de website. Dit leidt tot meer tevreden gebruikers.

  • Hogere conversies: Als gebruikers de website als gebruiksvriendelijk ervaren, zijn ze eerder geneigd om actie te ondernemen, zoals een aankoop doen, formulieren invullen of zich aanmelden voor een nieuwsbrief.

  • Lagere bouncerates: Door de usability en UX te verbeteren, kun je de bouncerates verlagen en gebruikers langer op de website houden.

  • Verhoogde merkloyaliteit: Tevreden gebruikers zijn meer geneigd om terug te keren naar een website en het merk aan te bevelen aan anderen. Het verbeteren van de gebruikerservaring kan leiden tot een sterkere merkloyaliteit.

  • Concurrentievoordeel: Een website met uitstekende usability en UX kan een concurrentievoordeel bieden. Je kan je ermee onderscheiden en potentiële klanten aantrekken die op zoek zijn naar een naadloze online ervaring.

  • Reductie van ondersteuningskosten: Gebruikers zullen minder geneigd zijn om contact op te nemen met de klantenservice als ze gemakkelijk antwoorden op hun vragen kunnen vinden. Dit kan de kosten voor klantenondersteuning verminderen.

  • SEO-voordelen: Zoekmachines zoals Google waarderen websites met een goede gebruikerservaring. Verbeterde usability en UX kunnen dus bijdragen aan een betere zoekmachine positie, wat resulteert in meer organisch verkeer.

Een positieve gebruikservaring door usability & UX draagt bij aan de hele marketing funnel. Van behouden, naar overtuigen en van verkopen tot aanbevelen.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

We beginnen met een uitgebreide audit van de huidige website en de huidige gebruikerservaring. Dit helpt ons om de knelpunten te identificeren en de eerste stappen te bepalen om de usability en UX te verbeteren.

De gebruiksvriendelijkheid, en daarmee gebruikservaring, van de website draagt bij aan het succes van diverse kanalen. Als je door middel van SEO, Ads of e-mail veel verkeer naar je website krijgt, maar de gebruikers een slechte ervaring hebben, zijn ze snel weer weg. Het doel van onze strategie is echt om vanuit de doelgroep verbeteringen te vinden die bijdragen aan een positieve ervaring. Hiermee komen klanten niet alleen terug, maar zullen ze ook de website aanbevelen bij anderen.

Maandelijkse optimalisatie

Maandelijkse optimalisatie omvat het monitoren van gebruikersgedrag, het verzamelen van feedback en het implementeren van verbeteringen. Dit kan iteratief gebeuren en omvat aspecten zoals A/B-testen en het bijwerken van inhoud. Ook kan het aandragen van nieuwe ontwerpen, andere wireframes en het onderzoeken van nieuwe website omgevingen een onderdeel zijn.

Hiervoor gebruiken we diverse tools, zoals Hotjar, Mouseflow, Clarity, Usabila en Figma voor design en Framer voor prototyping. Om het succes van de verbeteringen te meten, maken we gebruik van Google Analytics om data te verzamelen.

Maandelijkse rapportage

We rapporteren de resultaten aan onze klanten maandelijks met behulp van gegevens van de gebruikte tools en Google Analytics. We meten onder andere de conversieratio's, bounce rates, sessieduur en andere KPI's om de impact van onze inspanningen te tonen.

Cases

Benieuwd naar ons werk? Check dan de cases voor Mastello en 123sierbestrating. Of vraag hieronder een analyse aan, dan laten we zien wat we voor jouw website kunnnen doen.

Kevin & Tim

Gratis analyse

We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig.