Brandfirm logo

Kom verder met digital marketingstrategie

Wij hebben een methode ontwikkeld waarmee we bedrijven op een systematische manier helpen om continu door te groeien. We noemen dit de Groeimethode en het is een zelf ontwikkeld proces die de groei van jouw bedrijf blijft aanjagen.

Gratis digital marketingstrategie analyse

Krijg inzicht in de kansen van de digital marketingstrategie voor je bedrijf.

Wat kan jij van ons verwachten?

  • Een uitgebreide gratis digital marketinganalyse van je huidige site performance
  • Nooit een standaardmethode, maar een strategie op maat voor jouw bedrijf
  • Biweekly calls en maandelijkse rapportage van resultaten en kansen
  • Structuur in samenwerking, waarbij de focus en doelen helder zijn
  • Hoge kwaliteit growth cycle dienstverlening van experts die constant streven naar verbetering
  • Vriendelijke, snelle en proactieve communicatie waar je wat aan hebt
  • Sterke focus op jouw bedrijfsgroei en niet alleen op losse online marketingkanalen
  • Kort samengevat: wij zijn de online marketingafdeling van jouw bedrijf

Waarom is het belangrijk?

Onze Groeimethode helpt jouw organisatie een goede visie te formuleren en uit te voeren met betrekking tot online marketing en sales. We hebben tools en handvatten ontwikkeld waarbij je gedwongen wordt om goed over je huidige propositie en marketingkanalen na te denken. Huidige marketingkanalen worden geanalyseerd en potentiële nieuwe goudmijnen worden bedacht. Dit is een creatief proces.

Vanuit de visie die hierbij ontstaat, maken we een strijdplan voor jouw organisatie. Met onze Groeimethode agenda plannen we vervolgens alle acties die nodig zijn om de geformuleerde visie uit te voeren. Planmatig en volgens een vast proces. Dit vereist samenwerking. De moeilijkere strategische actiepunten zullen wij oppakken, maar kleinere taken kunnen ook intern bij jou opgepakt worden. Uiteraard altijd in goed overleg met jou en je team. Groei moet een gewoonte (habit) zijn en een tweede natuur voor jouw organisatie.

Groei is belangrijk omdat het je in staat stelt om meer omzet en meer winst te realiseren. De winst die je maakt kan je o.a. investeren in beter personeel en kan je meer potentiële klanten bereiken door verhoogde marketinguitgaven.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

We starten een groeitraject altijd door eerst inzichtelijk te krijgen waar je nu staat. We analyseren je huidige (online) marketing en/of sales activiteiten. Samen met jou kijken we welke activiteiten je nu al goed doet en welke activiteiten eventueel beter kunnen. Het is zonde als je goedlopende activiteiten stopt. Dat moeten we te allen tijde zien te voorkomen. Door je huidige situatie goed te analyseren, voorkom je dit en haal je de kersen uit de taart van je huidige campagnes.

Low hanging fruit

Als je huidige (online) marketingkanalen zijn geanalyseerd, kunnen we al met de eerste verbeteringen gaan starten. De actiepunten die uit de eerste analyses worden gehaald, worden omgezet naar een uitvoerbaar plan. We gaan het proces voor continue verbetering voor je inrichten in onze Groeimethode agenda. Groeien moet namelijk een gewoonte worden (habit). Door te starten met de optimalisatie van bestaande kanalen, kan je met een relatief lage investering al direct verbeteringen gaan doorvoeren. Wij noemen dat low hanging fruit.

Brand Identity

De eerste optimalisaties in je lopende kanalen zijn doorgevoerd en nu wordt het tijd om je hersens te laten kraken. Wat is je corporate story? Zijn je USP’s wel onderscheidend genoeg ten opzichte van je concurrenten? Passen je missie, visie en kernwaarden eigenlijk wel bij je huidige propositie? Door jou de juiste vragen te stellen en je een bepaalde richting op te laten denken, gaan we jouw Brand Identity even goed onder handen nemen. We zien dat ondernemers vaak het antwoord al weten, maar dat ze zichzelf niet de juiste vragen hebben gesteld.

Marketing vs. Branding

Vervolgens gaan we kijken naar je huidige website. Je website is tegenwoordig een essentieel onderdeel van jouw branding. Marketing is als iemand mee uitvragen op een date. Branding is de reden waarom ze JA zeggen. Wij kunnen nog zoveel verkeer en bezoekers naar je website genereren. Als jij je verhaal niet goed verkoopt, gaan je bezoekers zaken doen met je concurrenten. We analyseren jouw website op tientallen onderdelen. Van overtuigingstechnieken tot mobile usability. Van mooie afbeeldingen tot vlijmscherpe call to actions.

Out of the ideeënbox

Zo. Je huidige marketingkanalen zijn geoptimaliseerd. Je brand identity is naar een hoger niveau getild en je website overtuigd je bezoekers om zaken met jou te doen. Nu is het tijd om op te schalen. Het is tijd om te brainstormen hoe we jouw bedrijf nog harder kunnen laten groeien. Alle kennis die wij de afgelopen jaren hebben opgebouwd en de strategieën die we hierbij hebben gebruikt, staan opgeslagen in onze ideeënbox.

In strategische brainstorm sessies zullen we groeikansen en verbeteringen voor jouw organisatie aanreiken. Dit gaat verder dan alleen online marketing. We kunnen je hele organisatie naar een hoger niveau tillen en laten focussen op groei. We noemen dit out-of-the-ideeënbox denken.

Groeimethode agenda

Executie, executie, executie. Ideeën zijn mooi, maar zijn niks waard als je ze niet uitvoert. Om de geformuleerde ideeën uit te voeren, hebben we een planning tool ontwikkeld waarmee we de executie kunnen stroomlijnen. Uiteraard zullen wij ook de handjes leveren om de bedachte strategieën te implementeren. Maar in goed overleg met jou, worden er ook acties door jouw organisatie uitgevoerd. Wij zijn jouw groeipartner en daar hoort samenwerken bij.

De Groeimethode agenda helpt om gewoontes (habits) en ritmes aan te houden, waardoor groeien ineens een continu proces is. Als je dit groeiritme te pakken hebt, blijkt het allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Omnichannel denken

Omnichannel is de geëvolueerde variant van multichannel. De focus ligt bij omnichannel op de complete ervaring van de klant. Welk kanaal de klant ook gebruikt, de analyses van de klant zijn over alle kanalen op elkaar afgestemd. Merkbeleving over de verschillende kanalen zijn volledig aan elkaar gelijk en de analyse van de klant houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van de website.

Online marketing meeting

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

Samenwerken met meer dan 150 groeibedrijven.

We werken graag voor groeibedrijven die samen met ons fors willen versnellen. Dit type bedrijf is namelijk precies op een punt aanbeland waar onze online marketingdiensten écht het verschil kunnen maken.

  • Young Ones logo
  • Nationale Vacaturebank logo
  • Payt logo
  • DPG media logo
  • DIKS logo
  • Secrid logo

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.