Brandfirm logo

Kom verder met Google Shopping

Google Shopping heeft gemiddeld een 26% hogere conversie en een 23% lagere CPC (Cost Per Click) dan Google Text Ads. Je kan het als enig kanaal inzetten of het kan onderdeel zijn van een complete online marketingstrategie.

Gratis Google Shopping analyse

Krijg inzicht in de kansen van Google Shopping voor je bedrijf.

Wat kan jij van ons verwachten?

  • Een uitgebreide gratis Google Shopping analyse van je huidige site performance
  • Nooit een standaardmethode, maar een strategie op maat voor jouw bedrijf
  • Biweekly calls en maandelijkse rapportage van resultaten en kansen
  • Structuur in samenwerking, waarbij de focus en doelen helder zijn
  • Hoge kwaliteit Google Shopping dienstverlening van experts die constant streven naar verbetering
  • Vriendelijke, snelle en proactieve communicatie waar je wat aan hebt
  • Sterke focus op jouw bedrijfsgroei en niet alleen op losse online marketingkanalen
  • Kort samengevat: wij zijn de online marketingafdeling van jouw bedrijf

Waarom is het belangrijk?

Google Shopping Ads zijn onmisbaar voor elke webshop. Door direct in de zoekresultaten van Google gepresenteerd te worden met een afbeelding, titel en prijs val je echt op. Daarbij kan de consument jouw product direct vergelijken met de concurrenten. Als deze jouw website bereikt, is hij of zij dus al een verder in het aankoopproces ten opzichte van Search campagnes en is de kans op conversie hoger.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

Met specialisten die meedenken vanuit de feed tot aan het inrichten van de Shopping campagne realiseren we keer op keer rendabele campagnes voor onze klanten. Als online marketingbureau zetten we alles op alles om jouw Google Shopping campagnes goed te laten renderen.

Er zijn enkele belangrijke factoren van Google Shopping waaraan vaak fouten worden gemaakt. Wij kunnen je helpen deze veelgemaakte fouten niet te maken:

Je feed niet optimaliseren

Een uitdaging in Google Shopping (en iets wat we vaak fout zien gaan) is de match tussen zoekwoord en product. Waar je in search campagnes precies kan aangeven welke ad en welke landingspagina je wilt tonen bij welk zoekwoord, is dit bij shopping campagnes niet mogelijk. Het werkt eigenlijk meer zoals SEO. Je optimaliseert je feed en hoopt vervolgens dat Google je toont op de juiste zoekwoorden.

De verkeerde producten tonen

Wat we ook vaak tegenkomen, is dat minder interessante producten worden getoond op belangrijke zoekwoorden. Dit zorgt ervoor dat je best-sellers soms niet op het juiste moment naar voren komen en je verkopen misloopt. Door je campagnes goed te structureren, kun je zorgen voor meer inzicht en controle over je vertoningen in Google Shopping en zo je opbrengst maximaliseren.

Eén bod voor elk zoekwoord

Daarnaast zit er hoogstwaarschijnlijk een verschil in conversieratio tussen verschillende zoekwoorden. Dit terwijl je je bod instelt op productniveau. Dat kan betekenen dat jouw Acer laptops worden vertoond op “laptop” en op “acer notebook aspire A114-32-C0P1”. Voor beide vertoningen bied je hetzelfde bedrag, terwijl gebruikers die zoeken op “acer notebook aspire A114-32-C0P1” dichter bij een aankoop zitten en precies op zoek zijn naar jouw product. Gelukkig is hier een oplossing voor. Door gebruik te maken van de prioriteiten van je verschillende Google Shopping campagnes, kun je je biedingen managen op zoekwoordniveau en online adverteren met passende prijzen.

Shopping vs. Text Ads

Voordelen

  • Vergelijking op prijs en afbeelding (voordat je betaalt)

  • Prominente weergave in de zoekresultaten

  • Je kan je onderscheiden met afbeeldingen

  • Vaak hogere conversiepercentages

Nadelen

  • Google matcht zelf zoekwoorden bij de productfeed (minder controle)

  • Minder ruimte voor tekst

  • Alleen voor producten

  • Prijs is erg belangrijk

Onze Google Shopping werkwijze

Strategiebepaling

Wij maken een Google Shopping analyse, hierna bepalen we welke onderdelen zo snel mogelijk moeten worden opgepakt. We zetten ook doelen en maken een plan van aanpak over hoe we deze samen gaan behalen.

Inrichten van de campagnes

Aan de hand van de Google Shopping analyse, richten we de campagnes met productadvertenties in. Natuurlijk leggen we alles ter goedkeuring eerst aan jou voor. We geven bovendien advies over de prijsstelling van de Shopping advertenties, gebruik van partners/tools en eventuele aanpassingen aan de Shopping productfeed.

Inrichten van Analytics

Het is ook belangrijk om de doelen die we hebben gesteld, te meten. Hiervoor gebruiken we Google Analytics. We stellen Analytics in, zodat beide partijen goed inzicht hebben in de resultaten. We maken ook een dashboard aan via Google Data Studio.

Advies over de website

Voordat we de campagnes live zetten, controleren we ook jouw website. We lopen o.a. de conversiefunnels door en checken welk onderdeel beter kan presteren.

Inrichten automation

We voeren onze zelf ontwikkelde scripts en functionaliteiten door om jouw campagnes effectief te managen, zodat jij zo goed mogelijke resultaten kunt behalen. Hierdoor wordt er continu aan jouw campagnes gewerkt!

Maandelijkse optimalisatie

Na de livegang van de Google Shopping campagnes, verbeteren we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes. We sturen op duidelijke targets en maken het resultaat zo goed mogelijk inzichtelijk.

Online marketing meeting

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

Samenwerken met meer dan 150 groeibedrijven.

We werken graag voor groeibedrijven die samen met ons fors willen versnellen. Dit type bedrijf is namelijk precies op een punt aanbeland waar onze online marketingdiensten écht het verschil kunnen maken.

  • Young Ones logo
  • Nationale Vacaturebank logo
  • Payt logo
  • DPG media logo
  • DIKS logo
  • Secrid logo

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.