Brandfirm logo
NL EN

Kom verder met Server Side Tracking

Zonder goede inzichten van resultaten op je website of van campagnes is het een zeer grote uitdaging om vooruit bedachte strategieën voort te zetten. Met het einde van ‘third-party’ cookies, valt veel data weg. En dus vallen veel van jouw resultaten weg. Een oplossing hiervoor? Dat is Server Side Tracking. Wij leggen je graag uit wat dit is en vooral hoe onze specialisten jou kunnen helpen zonder dat er data verloren gaat.

Gratis Server Side Tracking Consult

Krijg met de juiste data inzicht in de kansen van leads voor je bedrijf.

Wat kun je van ons verwachten?

  • Ontzorgen middels een passend Server Side Tracking voorstel
  • Nooit een standaardmethode, maar een implementatie op maat voor jouw bedrijf
  • Snel schakelen met onze Nederlandse Server side hostingpartner
  • Structuur in samenwerking, waarbij de focus en doelen helder zijn
  • Hoge kwaliteit Analytics dienstverlening van experts die constant streven naar verbetering
  • Vriendelijke, snelle en proactieve communicatie waar je wat aan hebt
  • Sterke focus op jouw bedrijfsgroei en niet alleen op losse online marketingkanalen
  • Kort samengevat: wij zijn de online marketingafdeling van jouw bedrijf

Waarom is het belangrijk?

Het einde van de klassieke ‘third-party’ cookies nadert en daarmee is het noodzakelijk om een alternatief te vinden om de resultaten van je campagnes en website te meten. En die oplossing biedt Server Side Tracking. Jarenlang kon je als adverteerder dankzij third-party cookies gebruikers eenvoudig actief volgen en profielen opbouwen, om ze vervolgens te voorzien van relevante advertenties én hun acties te meten.

Via deze zogenaamde client-side tracking –oftewel via de browser van je gebruiker– werden deze third-party cookies verzameld. Nu third-party wordt uitgefaseerd, is daar Server Side tracking.

Wat doet Server Side Tracking dan precies?

Deze methode vermijdt veel van de beperkingen die ad blockers en strikte browserinstellingen opleggen aan traditionele trackingmethoden. Bovendien helpt het websites om gegevensverzameling te beheren in overeenstemming met de steeds strengere privacywetten. Hoewel de overstap naar server-side tagging enige technische inspanning vereist, zoals het configureren van een server om de gegevens te verwerken, zijn de lange termijn voordelen aanzienlijk.

Hoe ziet de samenwerking met ons eruit?

Onze specialisten gaan graag voor jouw bedrijf aan de slag om een unieke strategie te creëren en indien gewenst te implementeren. Hier is een overzicht van hoe de samenwerking eruitziet:

  1. Strategische sessie: We zitten samen om tafel en bespreken wat jouw bedrijf wil meten en welke metingen er relevant zijn. En we bespreken het voornaamste doel waarom jij Server Side tracking wilt.

    Ook zijn er een aantal vereisten die nodig zijn vanuit jou. Zo is bijvoorbeeld Consent Mode noodzakelijk. Dit bespreken wij ook tijdens deze meeting.

  2. Implementeren: Wij gaan aan de slag met jouw Server Container inrichten via Google Tag Manager. In deze fase hebben wij ook een stukje development vanuit jou nodig. Er moet namelijk een nieuw domein worden gekoppeld aan jouw website.

  3. Data opschonen en verrijken: Server Side richten wij graag zo nauwkeurig mogelijk op. Daarom richten we je database in door deze op te schonen, te testen en te verrijken met de juiste informatie of te segmenteren.

  4. Evaluatie: Nadat wij Server Container helemaal hebben ingericht, gaan we opnieuw in gesprek met jou. We introduceren je in de omgeving en laten zien welke werkzaamheden er zijn uitgevoerd.

  5. Livegang: Na de evaluatie met jou, zetten wij pas de Server Container live! Vanaf nu meet jij dus Server Side. In het dashboard van onze partner ga jij vanaf nu ook zien dat de metingen zijn begonnen.

Problemen als je niet naar ‘server-side’ overstapt

Het is dus van groot belang om in te zetten op Server Side Tracking. Doe je dit niet (op tijd), dan kun je tegen de volgende problemen aanlopen:

  1. Steeds minder data
    Ad blockers, nieuwe iPhones en browsers als Safari en Firefox hebben steeds meer impact en zorgen voor minder marketing data.

  2. Minder conversie
    Minder data betekent dat de algoritmes van marketing platformen als Google en Meta minder functioneren en dus minder conversies opleveren.

  3. Niet AVG Proof
    De data wordt momenteel met Client-side door Amerikaanse servers verzameld, dit is in strijd met de AVG.

  4. Langzamere website
    Client side scripts vertragen de laadtijd, omdat ze via de browser geladen worden.

DSC6807658 1

Accreditaties & awards.

We werken graag voor groeibedrijven die fors willen versnellen. Daar zijn we aantoonbaar bedreven in en worden we in erkend.

Samenwerken met meer dan 80 groeibedrijven.

We werken graag voor groeibedrijven die samen met ons fors willen versnellen. Dit type bedrijf is namelijk precies op een punt aanbeland waar onze online marketingdiensten écht het verschil kunnen maken.

  • Young Ones logo
  • Nationale Vacaturebank logo
  • Payt logo
  • DPG media logo
  • DIKS logo
  • Secrid logo

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.