• Mastello

    Mastello is een sanitairwinkel met hoogwaardige producten voor een klant die op zoek is naar mooi design. Vijf jaar geleden zijn we de samenwerking op performance-base aangegaan. Inmiddels hebben we samen een geweldige groei doorgemaakt en tot op de dag van vandaag helpen we elkaar groeien ✌️

    Klant

    Mastello

    Resultaat

    5 jaar gezamenlijk groeien

Uitdaging van Mastello

Aan het begin van de samenwerking was Mastello een start-up met sterke ambitie, maar gelimiteerd budget. Het grootste deel van de cashflow ging richting voorraad waardoor er minder ruimte overbleef voor marketing. Mastello was op zoek naar een manier om de groei te stimuleren met zeer kosteneffectieve methodes.

  • Over Mastello

    Mastello is een sanitair specialist die zich onderscheid door in te spelen op trends op het gebied van sanitairproducten. Zo was Mastello een van de eerste aanbieders van zwarte en koperen kranen. Daarnaast verkopen ze badkamermeubels gemaakt van solid surface en teakhout. De producten zijn van hoge kwaliteit en worden voor 95% uit eigen voorraad geleverd.

Hoe zijn we te werk gegaan?

Starten met SEO

In januari 2015 zijn we voor Mastello gestart met SEO. Het optimaliseren van www.mastello.nl in de organische resultaten was de meest kosteneffectieve stap. Binnen korte tijd zagen we op termen als ´solid surface´ orders binnenkomen. Dit was voor zowel Mastello als Brandfirm het bewijs dat er veel potentie in de samenwerking zat.

Uitbreiden naar multi-channel

Na enige tijd zagen we dat de marge op de producten ruimte overliet voor betaalde media. Om de groei een extra boost te geven hebben we om die reden paid Social en Search Engine Advertising ingezet. In de tijd lag de focus nog sterk op de solid surface producten. Tegelijkertijd zagen we dat de omzet in productgroepen als kranen en badkamer accessoires toenam. Dit was voor Mark van Mastello het teken dat hij meer onderzoek moest doen naar additionele productgroepen.

De doorbraak door productuitbreiding (983% groei)

Medio 2017 was het assortiment sterk uitgebreid. Met name de productgroep “zwarte kranen” zagen we sterk opkomen. Naar aanleiding van marktonderzoek bleek dat de interesse in deze producten snel toenam. Door alle marketingmiddelen te richten op de zwarte kranen, wisten we binnen korte tijd een dominante positie in te nemen in deze niche. Dankzij deze goede move van Mastello en het inspelen van Brandfirm was 2017 het beste jaar met een omzetgroei van 983%.

Off- en online sales stimuleren

Gedurende 2017 – 2019 heeft Mastello sterk geïnvesteerd in het neerzetten van een geweldige showroom. Ook wordt er continu gebouwd om het online platform te verbeteren. Tegelijkertijd werken wij aan het genereren van meer verkeer en het versterken van het merk Mastello. We herkennen dat offline winkelbezoekers sterk converteren en een hogere orderwaarde kennen. Om die reden zijn we in toenemende mate op zoek naar een goede balans tussen off- en online sales.

  • Wil jij ook groeien?

    Organisaties laten groeien met online marketing is onze missie. Dat is waar we het voor doen en daar zijn we aantoonbaar goed in. We zijn gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 30+ collega’s helpen wij bedrijven sneller te groeien met slimme online marketing strategieën.

    • Gratis analyse ter waarde van €320,-
    • 85% van de sites die wij analyseren loopt omzet mis
  • Contact

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.