Brandfirm logo
NL EN
Sophie Mastello
E-commerce Case

"Al 8 jaar samen leren, samen groeien en samen iets tofs neerzetten. We vieren ieder succes."

In gesprek met Sophie van Mastello en Brandfirm strateeg Kevin

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Al sinds 2014 een hechte en succesvolle samenwerking
  • Twee keer succesvol een migratie naar een nieuw CMS begeleid
  • Vertaling van de bedrijfsstrategie naar een marketingplan
  • Meer dan 80 optimalisaties doorgevoerd na uitvoering van user testing
  • Bijbehorende KPI's opgesteld specifiek per funnelfase
  • Blogstrategie uitgewerkt om meer bezoekers te bereiken
  • Al acht jaar dubbele groeicijfers in organisch verkeer
  • Stijging van 49% in conversies en 45% in opbrengst na herontwerp header en menustructuur

Mastello x Brandfirm

Al sinds 2014 werken we samen met Sophie, Mark en Nicoline van Mastello. Een hechte samenwerking, waarbij we regelmatig samenkomen om succes te vieren. En als een klant je vergelijkt met topsporters op de Olympische spelen dan weet je dat het goed zit (zie de laatste vraag). Lees hieronder hoe we samen verder zijn gekomen.  

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Sophie?

Sophie: “Mastello is begonnen met de verkoop van teak meubelen en solid surface wastafels en waskommen. Later kwamen daar de zwarte kranen bij. Omdat we één van de eerste in Nederland waren, verkocht dat vrijwel vanzelf, maar we merkten dat er meer concurrentie kwam. Om die opkomende concurrentie voor te blijven, wilden we onze positie binnen de markt verstevigen, nieuwe potentiële kopers bereiken binnen onze doelgroep en onze naamsbekendheid vergroten. Hiervoor hebben we de hulp van Brandfirm ingeschakeld. Dat was acht jaar geleden en inmiddels werken we nog steeds samen.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Kevin, wat was de strategie?

Kevin: “We zijn acht jaar geleden begonnen met een focus op SEO. Het doel was duidelijk: de zoekterm ‘zwarte kranen’ moest op positie 1 komen. Zoals Sophie al zei, was er toen nog weinig concurrentie en de vraag werd steeds groter, omdat zwarte kranen een opkomende trend waren. Dat liep gelijk heel goed! We hebben toen Google Ads (toen nog AdWords) toegevoegd aan onze dienstverlening en dat is ook het moment dat ik bij Mastello ben aangesloten. Naast de goede SEO resultaten hebben we de zichtbaarheid en sales verder geboost via Search Ads en Shopping. Eerst met de producten zoals zwarte kranen en gekleurde kranen, en later kwamen daar solid surface meubels en teak meubels bij.

Wat we merkten, was dat de zwarte kranen trend gestabiliseerd was en er steeds meer concurrentie kwam. Omdat Mastello (en het merk Meir) nog niet voldoende bekend waren, sloeg die zoekmachine strategie steeds minder aan. Het conversieratio werd lager en de concurrentie hoger. Op prijs gingen we het verliezen.

Drie jaar geleden zijn Sophie en ik intensiever gaan samenwerken. We zijn teruggegaan naar de kern: de voorloper in trends zijn. We hebben ervoor gezorgd dat er binnen alle online kanalen een uniek aanbod is en hebben samen gewerkt aan het groter maken van het merk Mastello (en Meir). Hiermee willen we meer on-top-of-mind zijn bij mensen, zodat ze een merkvoorkeur krijgen. Daarbij hebben we meer focus gelegd op bezoek aan de showroom, want een badkamer schaf je niet zomaar aan. Je wilt de producten zien en voelen. Er is dan alle tijd om vragen te stellen, samen moodboards te maken, etc. Zo willen we mensen helpen met een totaalpakket; een stijlvolle, complete badkamer.

We brengen de klantreis in kaart en koppelen hier het merk en de producten van Mastello aan. Verder blijven we de verschillende doelgroepen van elkaar onderscheiden en anders aanspreken. Mastello kent een doelgroep van consumenten, maar ook een B2B zijde van stylisten, aannemers, architecten en loodgieters die we willen bereiken.

Ondertussen werken we ook veel samen met DRIIVN, een social media bureau dat e-mailmarketing, social ads en posting uitvoert. Dit brengen we bij elkaar onder één strategie, waarbinnen wij ons focussen op de kanalen SEO, Google Ads, conversie optimalisatie en content. Zo komt alles samen.”

Kevin en Sophie

Sophie, wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe?

Sophie: “Heel goed! Wat ik echt heel prettig vind, is dat jullie proactief zijn. Jullie gaan niet pas lopen als ik zeg: “Er is een probleem, hoe lossen we het op?” Er wordt altijd proactief nagedacht en dat maakt jullie uniek. Uiteindelijk zorgen jullie er daardoor ook voor dat ik me persoonlijk blijf ontwikkelen. Samen leren we, samen groeien we en samen zetten we iets tofs neer. Omdat er zo veel en zo snel ontwikkelingen zijn, kan ik het zelf niet altijd bijhouden. Het is heel fijn dat jullie dan op de hoogte blijven van die ontwikkelingen.

Jullie durven ook te proberen. Het is niet allemaal afgekaderd of conservatief. Als het niet lukt, is het ook oké, want dan hebben we het in elk geval getest. En als het wel lukt, weten we precies wat we moeten doen en hebben we goud in handen. Dat is ook marketing: leren wat je niet moet doen, om daarmee de koers te bepalen.

Daarnaast heb ik het gevoel dat ik het los kan laten. Iedere specialist weet alles over zijn specialisme en zit daar bovenop. De klantreis wordt steeds belangrijker, maar ook complexer. Daarom is het van belang dat er synergie is binnen de verschillende specialismen. Anders schiet je met hagel. Het is daarom fijn dat we samen met Kevin een duidelijke strategie hebben geformuleerd.

En dan als laatste: Jullie zijn mijn vrienden. Als ik naar jullie kantoor ga, denk ik: yes, ik heb er zin in, gezellig.”

En hoe ervaar jij die samenwerking, Kevin?

Kevin: “Na al die complimenten kan ik natuurlijk nu niet achterblijven haha. Sophie geeft ons de ruimte, het vertrouwen en input vanuit Mastello waardoor we samen kunnen floreren. Door de positieve insteek, gericht op samen groeien, blijft het team super-gemotiveerd en productief.

Daarnaast is onze samenwerking ook gewoon heel gezellig. We hebben regelmatig borrels met elkaar en lachen veel tijdens onze meetings. Vorig jaar hebben we ook allemaal een sleutelhanger gekregen, die symbool staat voor onze vriendschap: BFF x Mastello.”

Sophie en Kevin

Sophie, wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Sophie: “Als er een Olympische Spelen zou bestaan voor marketing bureaus, verdient Brandfirm dé gouden plak.

De specialisten zijn topsporters, die individueel maar ook als team, hun vak verstaan en elkaar stimuleren te groeien als mens en als bedrijf.

Een mentaliteit die ze over weten te brengen op hun klanten, proactief en vol enthousiasme. Vanuit intrinsieke motivatie zijn ze op de hoogte van de snel veranderende ontwikkelingen in de markt en opereren ze als team om de beste prestaties voor hun klanten neer te zetten.

Voor mij persoonlijk een zeer waardevolle samenwerking, waarin er niet alleen hard wordt gewerkt, maar ook ruimte is om te spelen. Samenwerken met Brandfirm aan te bevelen? JA! (volmondig).”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.