Brandfirm logo
Joyce van der Vlies
B2C Case

"We werken niet alleen samen, maar leren ook van elkaar."

In gesprek met Ilse de Groot van Puur Figuur en Brandfirm Ads-specialist Milan Schuttel

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Totale omzet door Ads is met 19,3% gestegen
  • De opbrengst is over alle kanalen in 1 jaar met 26% gestegen
  • De opbrengst via enkel Ads is in 1 jaar met 368% gestegen
  • Pizza-sessie met het team gehouden wat zorgde voor 100 nieuwe ideeën voor groei
  • Transacties door Ads zijn met 20,6% gestegen
  • Het conversieratio is in 1 jaar met 205% gestegen
  • Puur Figuur is intern opgeleid om kwalitatieve SEO artikelen te schrijven
  • Gemiddelde stijging van 14,9% in conversies en omzet n.a.v. experimenten in de afgelopen 6 maanden

Puur Figuur x Brandfirm

Sinds begin 2021 werken we samen met Ilse van Puur Figuur. De samenwerking startte als een pilot, maar breidde zich al snel uit tot een intensieve samenwerking, waarbij we de klant met alle facetten van online marketing helpen. Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen.

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Ilse?

Ilse: “We konden goede ondersteuning gebruiken bij het maken van goede landingspagina's. Daar waren we zelf al mee bezig, maar die wilden we veel beter laten optimaliseren. Daarnaast wilden we meer slagkracht op gebied van marketing en onze zichtbaarheid vergroten door middel van advertenties en SEO. 

Het vertrouwen in een marketingpartner krijg je pas na een paar maanden samenwerken. Vooraf kun je niet met zekerheid zeggen of een marketingpartner presteert. Daarom begonnen wij met een kleine pilot. Die opdracht hebben ze volledig naar zichzelf toe getrokken en tot een mooi resultaat gebracht. Vanuit dat vertrouwen en de goede klik is er een lange termijn samenwerking ontstaan waaruit prachtige resultaten worden geboekt.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Milan, wat was de strategie?

Milan: “Vanaf de start wilden we een stijging realiseren in nieuwe klanten voor Puur Figuur. De huidige community is namelijk heel loyaal aan Puur Figuur. De strategie was dan ook om nieuwe klanten of deelnemers te overtuigen van de Puur Figuur methode. Hiervoor hebben we Search advertising en Social advertising ingezet waarbij de huidige klanten hebben uitgesloten van de campagnes. Sinds april 2021 hebben we met ads dan ook bijna 300.000 nieuwe gebruikers naar de website toe geleid waar 11.000 transacties uit zijn voortgekomen.

Ook met content hebben we grote stappen gezet. Aan het begin van de samenwerking hebben we de uitgebreide, informatieve blogs omtrent gezond eten geoptimaliseerd. Hier lagen destijds veel kansen. Hoewel de content sterk van inhoud was, kon het voor de zoekmachine nog een optimalisatieslag gebruiken. Daarvoor zorgden we maandelijks voor.

En dan kunnen we ook CRO niet vergeten, want bij de launch van elk nieuw product hebben we geschakeld en gezorgd dat alles vlekkeloos verliep. Van de landingspagina’s tot creatives voor de advertenties, alles was gereed om van elke launch een succes te maken. Zo hebben we in 1,5 jaar tijd 4 launches succesvol begeleid en ondersteund. Bij elke launch trekken we learnings mee, die we de volgende weer direct kunnen inzetten.”

Wat is je ervaring daardoor met Brandfirm tot nu toe, Ilse?

Ilse: “We zien Brandfirm als een fijne partij om mee samen te werken. De communicatie is helder, snel en proactief en het geleverde werk is van goede kwaliteit.”

En Milan, hoe ervaar jij die samenwerking?

Milan: “De samenwerking was vanaf begins af aan direct goed. Er is een duidelijke strategie en richting vanaf het begin gekozen waardoor iedereen weet waar we naartoe werken met het team. Om deze progressie te meten, hebben we om de week een call met Puur Figuur. Door de duidelijke afkadering van de werkzaamheden en resultaten kunnen we op een leuke en op een informele manier met elkaar omgaan. Dit zorgt voor meetings waarin veelvuldig wordt gelachen en weddenschappen afgesloten voor resultaten. Zo hebben we onlangs een ontbijt afspraak gehad en zijn we het het hele team gaan varen door Amsterdam. Je kunt wel stellen dat we vrienden met de klant zijn geworden.”

Wat heeft Brandfirm je opgeleverd?

Ilse: “Brandfirm ontzorgt ons, waardoor we nu meer tijd hebben voor andere werkzaamheden. We hebben een samenwerking met elkaar, waarin zij ons ook meer leren. Daardoor hebben wij nu zelf ook meer inzicht in wat we moeten doen om artikelen aan te passen en ze beter te laten ranken in Google.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Ilse: “Wees klaar voor een bi-directionele samenwerking. Je kunt van alles uitbesteden aan Brandfirm, maar wees ook bereid om hun advies te ontvangen. Dat heeft ons geholpen aan een betere product market fit, waar we nu elke dag de vruchten van plukken.”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.