Brandfirm logo
NL EN
Tamara Online Hoortoestel
B2C Case

"Jullie voelen als onderdeel van mijn team. We vieren successen samen!"

In gesprek met Tamara van Online Hoortoestel en Brandfirm SEO-specialist Joyce

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • In 2021 zijn er in 51 landen hoortoestellen verkocht
  • Conversies via Google Ads zijn afgelopen jaar met min. 158% gestegen bij alle drie de websites
  • Meer dan 100 SEO teksten voor landingspagina’s en artikelen geschreven
  • Op uitnodiging van Online Hoortoestel naar leverancier Starkey in Minneapolis geweest
  • Verkeer via Google Ads is afgelopen jaar met min. 159% gestegen bij alle drie de websites
  • Organisch verkeer is afgelopen jaar met min. 60% gestegen bij alle drie de websites
  • Twee keer de overgang naar een nieuwe site begeleid in drie verschillende talen
  • Omzet via organisch verkeer is afgelopen jaar met min. 30% gestegen bij alle drie de websites

Online Hoortoestel x Brandfirm

Sinds 2017 werken we samen met Tamara aan de groei van Online Hoortoestel. Ons doel: het stigma rondom hoortoestellen doorbreken en de drempel om een hoortoestel te nemen verlagen. Online Hoortoestel is één van de eerste webshops die hoortoestellen online aanbiedt en onderscheidt zich in alles van de traditionele aanbieders. Daar zijn we trots op! Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen. 

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Tamara?

Tamara: “Voor dit antwoord gaan we heel ver terug in de tijd. In de tijd dat jullie nog LinkExpert heetten, werkte ik voor een bedrijf waar de eigenaar een vriend was van Daan (de oprichter van LinkExpert/Brandfirm). Eigenlijk was het dus een ‘moetje’ dat ik met jullie ging samenwerken, maar het viel me gelijk op dat Daan heel enthousiast was over wat hij deed en wat hij voor ons kon doen. Zijn ogen sprankelden als hij vertelde wat de kansen waren en daar werd ik ook enthousiast van. Ik ben daarna ergens anders gaan werken, maar ik heb jullie daar ook weer als online marketing partner ingeschakeld en daarna bij Online Hoortoestel weer.

En dat brengt ons in de tegenwoordige tijd. Want inmiddels is Daan niet meer operationeel betrokken, maar werk ik nog steeds samen (en heb ik gewerkt) met jullie hele fijne specialisten.

Voor Online Hoortoestel heb ik jullie ingeschakeld, omdat ik onze naamsbekendheid wilde vergroten. Het kopen van hoortoestellen via een webshop was echt nog uniek, dus we moesten ook hard werken aan het vergroten van vertrouwen bij leveranciers én klanten. Daar hebben we samen aan gewerkt.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Joyce, wat was de strategie?

Joyce: “Bij Online Hoortoestel zijn er altijd wel ontwikkelingen. Zo hebben we vorig jaar een splitsing gehad van drie websites voor drie talen, dus hebben we ondersteund bij de migratie. En nu is er weer uitzicht op een nieuwe website. We ondersteunen dus altijd bij de grote ontwikkelingen in de organisatie, maar daarnaast is het ook zaak dat we de strategie blijven volgen: groei creëren. Daarom monitoren we te allen tijde hoe de website presteert, hoe vindbaar ze zijn (op algemene zoektermen, maar ook specifieke zoektermen). Op deze ontwikkelingen spelen we constant in met (SEO) content, linkbuilding en Ads.”

Tamara Joyce

Tamara, wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe?

Tamara: “Met jullie ervaar ik echt dat we de passie voor het product met elkaar delen. In deze markt zijn er natuurlijk een hoop ‘suffe concurrenten’ en ik heb altijd sterk het gevoel dat jullie daar ook de uitdaging in zien en jullie afvragen: Hoe kunnen we samen deze markt disrupten? Dat heb ik altijd ervaren met iedere medewerker waarmee ik heb gewerkt of nog werk. Ik ervaar echt dat jullie ook enthousiast worden als het goed gaat en daarmee voelen jullie als onderdeel van mijn marketing team.

Wat ook mooi is, is dat Joyce echt ingrijpt als ik iets niet goed doe. Ze durft haar mond open te trekken en mij erop aan te spreken. Dit geeft mij ook het gevoel dat ze erom geeft.

Datzelfde geldt ook voor Erik: hij is echt betrokken en zit er bovenop. Als er goede resultaten zijn, heb ik ook het gevoel dat hij er blij van wordt.”

En hoe ervaar jij die samenwerking, Joyce?

Joyce: “Haha ja, ik heb ook echt het gevoel dat ik m’n mond mag opentrekken, dat die ruimte er is en dat die drempel heel laag is.

En ik ben het met je eens dat we echt samen kijken naar hoe we de markt kunnen veranderen. We zoeken samen naar niches om te kunnen groeien. Ik check constant hoe concurrenten het doen, wat ze wel en niet hebben. Dan ontdekken we weer dat er kansen liggen voor structured data om de resultaten te verbeteren. Of juist aan de websitesnelheid te werken.

We hebben niet altijd iedere maand evenveel contact, maar als ik een trend ontdek, stuur ik het meteen door en wordt het opgepakt.”

Wat heeft Brandfirm je opgeleverd, Tamara?

Tamara: “Jullie zijn echt een aanvulling op mijn marketing team. Alle specialisten met wie ik werk, zijn enthousiaste marketeers die met hun eigen specialisme resultaten boeken. Met net zo veel enthousiasme als we dat bij Online Hoortoestel hebben. Er zijn ook tijden geweest waarin het minder goed ging met Online Hoortoestel. We hadden geen geld meer, maar alsnog werd er naar oplossingen gekeken. In goede en slechte tijden. Jullie zijn echt in staat geweest om met ons mee te groeien.

Jullie willen voor mijn gevoel ook, net als ik, de markt verstoren en dat lukt steeds beter. Zo merken we dat wij tegenwoordig de prijzen in de markt bepalen. Verhogen wij de prijzen? Dan doet de rest van de markt dat ook. En verlagen we ze? Dan volgt de rest. Dat is echt heel vet om te zien. Na al deze jaren samenwerken, merken we ook dat we inmiddels alle merken kunnen verkopen. Jaren geleden zagen merken de toegevoegde waarde van online nog niet en nu hebben we ze voor het uitkiezen. We zijn eigenlijk bezig met de opvoeding van de markt. We hebben ons bewezen en nu komen we op het punt dat we het kunnen waarmaken. Zo hebben we vorig jaar in 51 landen hoortoestellen verkocht, doordat we nu ook een goed presterende Engelse site hebben. Dat is zo vet om te zien!”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Tamara: “Ik zou het meteen aanraden. Ik zie Brandfirm als een club mensen die betrokken kan raken bij je merk als je ze zelf ook enthousiasmeert. Ze kunnen echt onderdeel raken van je team als je een goed product hebt en ze hierin meeneemt. Ze ontzorgen: ik kan het uit handen geven en er wordt niets over het hoofd gezien.”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.