Brandfirm logo
NL EN
Joe Merino winkel
E-commerce Case

"Het team staat voor ons klaar, op de momenten dat ik het wil of al daarvoor."

In gesprek met Yvo van Joe Merino en Brandfirm SEO manager Tim

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Pinterest als nieuw kanaal opgestart
  • Stijging van 43% in transacties
  • De top zoekwoorden zijn van buiten de top 20 naar nummer 1 posities geklommen
  • Stijging van 41,9% in omzet gerealiseerd (Ads: 43,3% en SEO: 36,1%)
  • Daling van 47% in bouncepercentage
  • Stijging van 30% in aantal nieuwe gebruikers
  • Daling van 35% in advertentiekosten, tegen een stijging van 31% in opbrengst
  • Alle landingspagina's, productpagina's en categoriepagina's voorzien van nieuwe content

Joe Merino x Brandfirm

Sinds eind 2020 werken we samen met Yvo van Joe Merino. Een hele fijne samenwerking, waarbij we goed met Yvo kunnen sparren en mooie resultaten kunnen behalen. En die resultaten worden gevierd. In de korte tijd hebben we met Yvo een vriendschappelijke band opgebouwd. Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen. 

Yvo, welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm?

Yvo: “In eerste instantie kwamen we bij Brandfirm terecht omdat we het SEO-kanaal professioneler wilden maken. We wilden veel beter vindbaar zijn op hele specifieke zoekwoorden en -termen. We zijn daarna een volgende weg ingeslagen door op meer generieke termen te focussen. Waar we eerst gematigd zichtbaar waren, zijn we sinds de start van de samenwerking eind 2020 mooi gestegen op heel veel posities.

Om een holistische aanpak voor de Nederlandse markt te hanteren, zijn we ook de andere kanalen bij Brandfirm gaan onderbrengen. Dat voelde niet meer dan logisch!”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Tim, wat was de strategie?

Tim: “In december 2020 zijn we gestart voor Joe Merino en was in eerste instantie de opdracht om de organische vindbaarheid te vergroten. Daarom zijn we begonnen met een technische analyse, die we gelijk met development van Joe Merino hebben besproken. Dat was heel snel doorgevoerd, dus dat was direct een goede start. Dat maakt werken voor Joe Merino sowieso heel fijn; ze hebben een goede development partij, dus dat maakt het schakelen over verbeteringen heel efficiënt.

Vervolgens zijn we gestart met een zoekwoordanalyse en zijn we per categorie te werk gegaan, die we iedere maand verder hebben uitgebreid met content en linkbuilding. We merkten al snel dat we beter gingen ranken op die zoekwoorden. Bij iedere categorie die we aan maakten, zagen we een vooruitgang. Dat motiveerde heel erg! Vooral omdat de klant de voortgang ook opviel en we die successen constant met elkaar deelden.

Na een jaar betrokken we Ads erbij, in de vorm van Google Ads, Bing Ads en Pinterest Ads. Sindsdien is de strategie om in te spelen op actualiteit. In de zomermaanden focussen we ons meer op pagina’s zoals polo’s en t-shirts en in de winter logischerwijs meer op truien en sweaters. Maar ook met evenementen, zoals vaderdag of kerst kunnen we perfect inspelen met Ads.”

Wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe, Yvo?

Yvo: “Tim, Mitchel en Milan zijn heel professioneel en kundig. De lijnen zijn kort en ik ervaar veel betrokkenheid en pro-activiteit vanuit ze. Als ik aangeef dat ik ergens over twijfel of een ander kanaal wil proberen, dan worden specialisten uit andere teams direct erbij betrokken en ontvangen we een analyse. Het team staat voor ons klaar, op de momenten dat ik het wil of al daarvoor.”

En hoe ervaar jij die samenwerking, Tim?

Tim: “We hebben echt een klik met ze. Ze zijn nuchter en hechten veel waarde aan vertrouwelijke relaties. Daarbij komt ook dat we successen echt met elkaar vieren. Zo mochten we als team onlangs allemaal een Joe Merino trui uitzoeken. Ook hebben we vorig jaar een hele gezellige, spontane borrel gehad en zijn we in september uitgenodigd voor een groot feest dat ze geven. We zijn echt vrienden met ze geworden.

Los van de gezelligheid, werken we ook fijn samen. We hebben bi weekly calls en bellen en mailen tussendoor uiteraard ook regelmatig. Doordat we het goed doen, krijgen we hun vertrouwen. Ze zijn een goede sparringpartner, hebben een goede development partij en zelf ook de capaciteit om zaken op te pakken. Ze willen echt groeien en zijn ambitieus.

Daarnaast hebben ze ook echt een goed product. Dat is ook zeker niet onbelangrijk.”

Wat heeft Brandfirm je concreet opgeleverd, Yvo?

Yvo: “We worden echt ontzorgd op gebied van online marketing. Het is heel fijn om te werken met een sparringpartner met veel ideeën. Mitchel is een contentmachine die snel content in de juiste tone of voice live krijgt. Milan brengt als Ads-specialist alsmaar meer relevant verkeer naar de website en gaat hongerig op zoek naar meer resultaat. En Tim duikt al sinds dag 1 in elke mogelijke, interessante zoekterm en weet altijd nieuwe kansen in beeld te brengen.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Yvo: “Bij Brandfirm weet je dat jouw online marketing inspanningen in de juiste handen zijn. Je zult merken dat op alle belangrijke KPI’s gestuurd en gescoord wordt.”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.