Brandfirm logo
Martijn e Carnavalskleding
eCommerce Case

"Sinds we de samenwerking in 2016 met jullie startten, zijn de resultaten jaarlijks boven verwachting."

In gesprek met Martijn van e-Carnavalskleding en Brandfirm SEO manager Tim

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Al sinds 2016 een hechte en succesvolle samenwerking met Martijn en Maurice
  • In Google Shopping bereikten we 9.634.961 vertoningen en 117.331 klikken tijdens carnaval 2022
  • Een stijging van 49% in conversies, 530% in opbrengst en 415% in transacties tijdens carnaval 2022
  • Tijdens Oktoberfest 2021 realiseerden we 195% meer conversies dan de editie daarvoor in 2019
  • Tijdens Oktoberfest 2021 realiseerden we 166% meer omzet dan de editie daarvoor in 2019
  • Groei van 500 naar 5000 zoekwoorden in de top 3 sinds de start van de samenwerking
  • Groei van 3500 naar 10.000 zoekwoorden in de top 10 sinds de start van de samenwerking
  • Meer dan 150 linkbuilding artikelen geschreven en 200 landingspagina's van nieuwe content voorzien

e-Carnavalskleding x Brandfirm

De samenwerking met e-Carnavalskleding is één van onze langste samenwerkingen. Daar zijn we dan ook apetrots op. Al sinds 2016 werken we er gezamenlijk aan om de webshop minder afhankelijk van de carnavalsperiode te maken, maar in die periode weten we ook nog altijd te pieken. Lees hieronder hoe we samen verder zijn gekomen. 

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Martijn?

Martijn: “Voordat wij met Brandfirm samenwerkten, hadden wij veel verschillende bedrijven die los van elkaar opereerden. Het nadeel van deze werkwijze is dat het totaalplaatje niet sterker wordt apart van elkaar, maar dat er vooral veel dubbelop werd gedaan. Na twee jaar hebben wij besloten om over te stappen naar een full service bureau waar alles onder één dak wordt uitgevoerd. Al snel kwamen wij in contact met Tim en werden enorme kansen zichtbaar tijdens de SEO analyse. Via Ads (voorheen Bart, nu Jordy) werden ook enorme kansen weergegeven. Het doel van de samenwerking is om het geheel sterker te maken, zodat de website beter uit de verf komt. De campagnes en het SEO onderdeel liepen allemaal prima voordat we bij Brandfirm kwamen, alleen ontbrak de echte doorbraak naar potentiële groei.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Tim, wat was de strategie?

Tim: “We zijn 6 jaar geleden met SEO begonnen en legden eerst de focus op linkbuilding. Daarna zijn we steeds meer on-page en techniek gaan optimaliseren om e-Carnavalskleding glad te strijken. Ze hebben een enorm assortiment en boden ook artikelen aan waar nog geen categorieën voor waren, waardoor er heel veel interne concurrentie was tussen productpages. Het was dus in de eerste instantie de strategie om een SEO vriendelijke structuur neer te zetten en volledig te optimaliseren. Gezien de hoeveelheid artikelen zat daar behoorlijk wat werk in. Toen dit stond is doorgepakt met Ads, content en CRO. Het doel daarmee was, en is nog steeds, de webshop minder afhankelijk te maken van de carnavalsperiode.”

Wat is je ervaring met Brandfirm daardoor, Martijn, tot nu toe?

Martijn: “Onze ervaring met Brandfirm is in één zin samen te vatten en luidt: Full service bureau met waanzinnige resultaten. Zoals ik net zei, zien wij sinds de samenwerking met Brandfirm dat de resultaten jaarlijks boven verwachting zijn. De investering vertaald naar groei staat 100% in verhouding. Daarnaast ben ik zeer te spreken over de samenwerking. Waar het voorheen veel tijd vergde, is het nu een wekelijkse call om actiepunten te bespreken. Nu heb ik tijd om mijn aandacht op andere processen te richten, zonder dat het ten koste gaat van het resultaat in Ads, SEO en conversie.”

Martijn Maurice

En Tim, hoe ervaar jij die samenwerking?

Tim: “Heel erg leuk en fijn. Martijn begrijpt erg goed wat wij kunnen toevoegen. Dit maakt hem een ultieme sparringpartner voor al meer dan 6 jaar. Daarnaast hebben we een hele persoonlijke klik met Martijn (en zijn broer Maurice, die mede-oprichter is). Het is ook niet voor niets dat we inmiddels SEO, Ads, CRO en content doen. En de resultaten die geboekt worden geven ons allemaal een enorme kick.”

Waar onderscheiden wij ons in volgens jou?

Martijn: “De werkwijze en vooral het resultaat. Voorheen werden er ‘leuke’ resultaten geboekt en was het resultaat oké. De overstap naar Brandfirm heeft geresulteerd in een enorme gecontroleerde financiële groei, maar ook in autoriteit van de domeinnaam. De kennis van Brandfirm is waanzinnig groot. Via Tim kan ik ook diverse gedachten delen die niet binnen zijn vakgebied vallen, maar wel ontvang ik hier mijn antwoorden. Hij kan snel schakelen met collega’s die bepaalde vraagstukken kunnen oplossen waardoor het een full service pakket is.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Martijn: “De keuze om het juiste marketing bureau te vinden is nogal complex. Wat is de verwachting van beide partijen? Hoelang duurt het voor er resultaten zijn geboekt? En matchen deze met de eigen verwachting? etc. Al deze vraagstukken hebben wij ook gehad en wij hebben de stap van niet samenwerkende bedrijven naar Brandfirm gemaakt. Vanaf dag één is de samenwerking zeer sterk en zagen wij direct kansen. Brandfirm is een zeer betrouwbare partij die de website van A tot Z screent en aangeeft wat de plus- en minpunten zijn. Ze zijn zeer sterk in het opstellen van actielijsten gesorteerd op urgentie, hetgeen dat uiteindelijk resulteert in een zeer waardevolle website.

Kortom, ik spreek namens e-Carnavalskleding.nl met veel lof over Brandfirm en kan iedere online georiënteerde ondernemer dit full service marketing bureau aanbevelen!”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.