Brandfirm logo
NL EN
Hello Flex
B2B Case

"Door jullie expertise en kennis zijn jullie de ideale sparringpartner voor onze marketing-activiteiten."

In gesprek met Axel van HelloFlex en Brandfirm strateeg Jurriaan

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Van gemiddeld 15 leads naar 85 leads per maand over alle kanalen
  • Een constante, volle pipeline met gekwalificeerde leads
  • 18 nieuwe top-3 posities op focus zoekwoorden in een niche markt
  • Stijging van 70% in lead aanvragen door Ads, bij gelijkblijvende kosten per conversie
  • De behaalde top-3 posities zijn de grootste bron van leads
  • Stijging van 379% in organisch verkeer ten opzichte van jaar ervoor
  • SEO-teksten geschreven die bijdragen aan top-3 posities in Google
  • Stijging van 170% in bezoekers door Ads bij een dalende CPC van 33%

HelloFlex x Brandfirm

Sinds maart 2022 werken we samen met Axel van Schoonhoven van HelloFlex. Een hele fijne samenwerking met wederzijds respect en flexibiliteit. Hierdoor hebben we sinds de start al een sterke toename in gekwalificeerde leads kunnen realiseren. Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen.

Wat was de uitdaging van HelloFlex, Jurriaan?

Jurriaan: "HelloFlex zocht naar een betrouwbare partner in digitale marketing die hun merkwaarde kon versterken. Ze waren bereid om zelf actief deel te nemen aan de uitvoering, maar hadden behoefte aan een expert voor de fijnafstemming en het identificeren van verbeterpunten in hun online marketing. Ze hadden als doel hun online merkrelevantie (SEO) structureel te verbeteren door middel van doorlopende contentmarketing op relevante zoekwoorden, een taak waarvoor ze zelf de capaciteit misten. Daarnaast zochten ze een strategische partner die hen kon uitdagen en voorzien van nieuwe ideeën.

Gedurende de samenwerking kwam er nog een uitdaging bij waarin we een shift moesten maken in het aanbod vanuit HelloFlex. De vrees was dat dit een impact zou hebben op de belangrijkste KPI ‘gewonnen dealwaarde’. Dit hebben we fantastisch kunnen opvangen en uiteindelijk zijn we niet gezakt in gewonnen dealwaarde, maar hebben we zelf een stijging van 5% gerealiseerd na een jaar van samenwerken."

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, wat was de strategie?

Jurriaan: "We hebben een vliegende start gemaakt door snel de key topics van de klant te identificeren en dit te toetsen aan de kansen die er lagen op gebied van organische groei. Al snel stonden er 3 ijzersterke landingspagina’s op de meest relevante onderwerpen die middels slimme SEO-strategieën binnen 3 maanden de top-3 indoken. Sindsdien hebben we deze posities niet meer uit handen gegeven.

Initieel was de vraag ook helpen bij het managen van Ads campagnes en van strategisch inzicht voorzien, maar door gebrek aan tijd bij de klant hebben we dit helemaal uit handen genomen. Vanwege goede resultaten en duidelijke calculaties over wat een lead mag kosten, konden we het account ‘veilig’ opschalen."

Wat heeft de strategie opgeleverd?

Jurriaan: "De samenwerking met HelloFlex heeft geleid tot een sterke toename in gekwalificeerde leads en topposities op focus zoekwoorden in de zoekmachines. Dit resulteerde in een aanzienlijke groei van het organisch verkeer en het aantal leads via deze kanalen. Hetzelfde geldt voor betaald verkeer, terwijl hier de kosten per conversie gelijk bleven. De gecreëerde en geoptimaliseerde landingspagina's zijn nu de grootste bron van leads. De klant heeft het gevoel dat ze bij ons terecht kunnen voor advies op welk gebied dan ook. De samenwerking is, zoals Brandfirm dat altijd doet, meer dan implementatie alleen. We denken mee in groei voor nu, en in de toekomst."

Hoe ervaren jullie de samenwerking?

Jurriaan: "De samenwerking is er één van wederzijds respect en flexibiliteit. Door de tweewekelijkse meetings worden wij constant meegenomen in successen en uitdagingen die er op dat moment leven. Indien we in de samenwerking iets meer naar links moeten leunen, doen we dat, en is er een scherpe bocht naar rechts, dan slaan we samen deze weg in. Door het vertrouwen dat er is gekweekt, weten we een vruchtbare samenwerking neer te zetten die future-proof is."

En Axel, hoe ervaren jullie bij HelloFlex deze samenwerking?

Axel van Schoonhoven, MarCom Manager bij HelloFlex: "De specialistische expertise en kennis die bij Brandfirm aanwezig is, maakt het een ideale sparringpartner voor onze marketingactiviteiten. Ze helpen ons bij het draaien van campagnes en strategische keuzes te maken met onze websites. Het feit dat Brandfirm weet wat onze software en dienstverlening inhoudt, maakt dat zij aanvoelen als collega’s op afstand."

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.