Brandfirm logo
Danny Sabine
eCommerce Case

“Er worden geen loze beloftes gemaakt, er is een proactieve houding en we houden altijd korte lijnen.”

In gesprek met Danny de Zeeuw van BloomPost en Brandfirm strateeg Sabine Schmetz

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Omzet gestegen met 34% in 2021 ten opzichte van 2020
  • Aantal zoekwoorden gestegen met 175% in de top 3 binnen één jaar
  • Aantal zoekwoorden gestegen met 195% in de top 10 binnen één jaar
  • Omzet gestegen met zelfs 56% buiten de piekmaanden (rond Moederdag en Kerst)
  • In 4 talen een SEO/Content marktonderzoek uitgevoerd
  • Organisch verkeer gestegen met 11% in 2021 ten opzichte van 2020
  • Sessies via Ads gestegen met 155%, omzet via Ads gestegen met 126% in 2021 ten opzichte van 2020
  • Vertoningen in Shopping-resultaten bijna verdriedubbeld van 57 miljoen naar 163 miljoen vertoningen

BloomPost x Brandfirm

Sinds eind 2020 werken we samen met Danny van BloomPost. Een leuke samenwerking, waarbij het voelt alsof wij een verlengstuk van zijn marketingafdeling zijn. Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen. 

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Danny?

Danny: “We maakten een snelle groei door en wilden dit waarborgen. Door ervaringen met andere partners waren twee dingen voor ons duidelijk: we wilden samenwerken met een partner die in korte lijnen kan communiceren en een proactieve houding heeft. De hands-on mentaliteit en heldere eerste analyse, gaven ons genoeg vertrouwen om voor een samenwerking met Brandfirm te gaan.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, wat was de strategie?

Sabine: “In eerste instantie hebben we het belangrijkste kanaal Google Ads (als je kijkt naar verkeer- en omzetaandeel) geprofessionaliseerd en geoptimaliseerd. Dat was een belangrijke ‘motor’ die moest blijven doorgaan. Tegelijkertijd hebben we een strategie uitgerold waarbij we juist buiten de belangrijkste aankoopmomenten (Valentijnsdag, Moederdag & Kerst) meer zichtbaarheid zijn gaan creëren met behulp van SEO, content en advertising. Aan de hand van een uitgebreide zoekwoordanalyse hebben we een contentplanning voor het gehele jaar gemaakt. De betaalde kanalen sloten hierop aan met campagnes gericht op geefmomenten zoals verjaardagen, bedankjes etc.”

Wat is je ervaring met Brandfirm tot nu toe?

Danny: “We zijn heel tevreden met de samenwerking! Inmiddels werken we al bijna twee jaar samen met nagenoeg hetzelfde team. Dat geeft vertrouwen en je bouwt samen aan iets moois.”

Team Bloom Post

En hoe ervaar jij die samenwerking?

Sabine: “Het hele team werkt met veel plezier voor Bloompost (en inmiddels ook voor zusterbedrijf Plantje). We voelen ons echt een verlengstuk van het marketingteam van Danny en we krijgen veel ruimte om op zoek te gaan naar nieuwe ideeën en kansen. Als het even tegenzit, bijvoorbeeld door ontwikkelingen in de markt (coronamaatregelen), voelt iedereen zich verantwoordelijk en gaan we samen op zoek naar oplossingen om het tij te keren.”

Waar onderscheidt Brandfirm zich in volgens jou?

Danny: “De no-nonsens mentaliteit. Er worden geen loze beloftes gemaakt, er is een proactieve houding en we houden altijd korte lijnen. Dat maakt communiceren heel fijn!”

Wat heeft Brandfirm je opgeleverd?

Danny: “Door de samenwerking met Brandfirm hebben we onze groei kunnen waarborgen. We hebben verder kunnen bouwen aan onze merken met expertises vanuit het team.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Danny: “Ben je op zoek naar een online marketingbureau en vind je korte communicatielijnen, een proactieve aanpak en no-nonsens mentaliteit belangrijk? Ga dan zeker eens praten met Brandfirm!”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.