Ga naar inhoud

Vloerglijders

+162%

De naam ‘Vloerglijders’ zegt al genoeg. Met de producten van Vloerglijders bescherm je je vloer tegen het krassen van de stoelen. Het is een product waar veel vraag naar is en waarbij online vindbaarheid dus erg belangrijk is. Lees in deze case hoe wij voor Vloerglijders.nl die online groei hebben gerealiseerd.

  • +162,27% organische omzet
  • +24% Ads omzet bij dezelfde ROI
  • Wie is de klant?

    Vloerglijders.nl is in 2006 opgericht en levert een groot assortiment vloerglijders, wielen en stoelpootdoppen voor alle meubels. Daarbij richten ze zich op zowel de zakelijke als de particuliere markt. 

    De kracht van Vloerglijders.nl ligt voornamelijk in het aanbieden van een groot assortiment voor een concurrerende prijs in combinatie met het gemak van een complete en up-to-date online webwinkel.

    Om kwaliteit te waarborgen test Vloerglijders in samenwerking met haar partners de producten op montage, gebruiksgemak en bruikbaarheid. Tegelijkertijd willen ze de bezoekers zo veel mogelijk informatie bieden voor het maken van de juiste keuze.

“Een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. Brandfirm werkt duidelijk en houdt goed contact. De samenwerking is volledig naar verwachting, de resultaten spreken voor zich.”

Tom Huigen

Vloerglijders

Lees hieronder welke strategie we hebben gekozen en hoe dit heeft bijgedragen aan de groei van Vloerglijders.

  • Vloerglijders was al een aantal jaar bezig met online groei, maar dat bleef voor zowel SEO als Ads achterlopen. De grootste uitdaging voor SEO lag bij de autoriteit van het domein. Die lag namelijk achter op de directe concurrenten van Vloerglijders. Ook zagen we veel verbeteringen met betrekking tot content. 

    Voor Ads lag de uitdaging bij het realiseren van groei tegen de huidig afgesproken ROI-doelstelling. De vraag die Vloerglijders bij ons neer lag, was: “Hoe kunnen we meer uit de huidige accountstructuur halen en de ROI zo veel mogelijk waarborgen?”. Daar zijn we mee aan de slag gegaan. 

  • Maandelijks bepalen we voor welke zoekwoorden nieuwe content nodig is of welke content opnieuw geoptimaliseerd moet worden. Daarbij kijken we voor welke zoekwoorden we kwalitatieve backlinks willen ontvangen. 

    Maandelijks managen we de zoekwoorden om te kijken welke pagina’s links nodig hebben. Daarbij kijken we ook naar kansen voor FAQ structured data. 

    Voor Google Ads liggen de maandelijkse werkzaamheden bij het constant blijven optimaliseren van het Ads account. 

  • Zoekwoordanalyse

    De eerste stap was het uitvoeren van een zoekwoordanalyse. Hiermee kregen we inzicht in het zoekgedrag van de doelgroep en wisten we waar Vloerglijders stond in de online markt. We hebben alle zoekwoorden in kaart gebracht om deze zoekwoorden te optimaliseren. 

    Content analyse

    Vervolgens hebben we de belangrijkste zoekwoorden en gerelateerde pagina’s onderzocht. Voor elke zoekwoord hebben we in kaart gebracht waar Vloerglijders nog stappen kon maken. Hierna hebben we gekeken welke pagina’s geoptimaliseerd moeten worden met behulp van goede content. Ook hebben we de focus gelegd op long tail zoekwoorden in combinatie met structured data om meer relevant verkeer te verkrijgen. 

    Linkbuilding 

    We zijn gestart met een backlink analyse om te zoeken naar verbeterpunten en schadelijke links die het die het backlinkprofiel negatief beïnvloeden. Hier viel op dat de backlinks van Vloerglijders uit weinig kwalitatieve links bestond. Aan de hand van een gekoppeld actieplan in combinatie met onze maandelijkse linkbuilding werkzaamheden zorgden we ervoor dat het backlinkprofiel toekomstbestendig werd en blijft. De combinatie sterke content en kwalitatieve links hebben ervoor gezorgd dat Vloerglijders stabiele topposities heeft behaald in de organische resultaten van Google. 

    Google Ads

    Voordat we startte met het optimaliseren van het Ads account, maakte Vloerglijders nog gebruik van een doel-CPA biedstrategie. Bij deze strategie geef je aan hoeveel een conversie maximaal mag kosten. Vloerglijders is echter een webshop en dus meten we ook de daadwerkelijke omzet. Dat betekent dat we direct inzicht hebben in de omzet die binnenkomt vanuit de campagnes en de ROI die we hierbij realiseren. 

    Voor Vloerglijders maakt het niet zozeer uit hoeveel een conversie kost, maar is het vooral belangrijk om te kijken hoeveel een conversie kan opleveren. Op basis van deze werkwijze zijn we gaan sturen op een doel-ROAS strategie. We zijn gaan sturen op een ROAS percentage, in plaats van een kostenplafond per conversie. Een conversie mag prima twee keer zoveel kosten, als dat ook maar twee keer zoveel oplevert. Deze strategie heeft een positief effect gehad! 

Lees hieronder een greep uit de SEO resultaten die we behaald hebben voor Vloerglijders.nl (april 2019 vs. april 2021).

  • 154,25%

    Meer gebruikers

  • 145,97%

    Meer sessies

  • 162,31%

    Meer transacties

  • 162,27%

    Meer omzet

Lees hieronder een greep uit de Ads resultaten die we behaald hebben voor Vloerglijders.nl (april 2020 vs. april 2021).

  • 26%

    Meer conversies

  • 24%

    Meer omzet (bij dezelfde ROI)

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Erasmus & nlgroeit

    Top 250 Groeibedrijven van Nederland 2021

  • Fonk100

    Beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 5 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018, 2019 & 2020

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019