Brandfirm logo
Leila Vloerglijders
eCommerce Case

"Er werd al snel duidelijk dat het plafond nog lang niet was bereikt."

In gesprek met Tom Huigen van Vloerglijders en Brandfirm SEO-specialist Leila Lammers

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Stijging van 26% in conversies uit Ads t.o.v. vorig jaar
  • Stijging van 24% in omzet uit Ads met dezelfde ROAS t.o.v. vorig jaar
  • Algehele website optimalisaties om de gehele customer journey te optimaliseren
  • Opzet voor een blog met how-to artikelen om de klanttevredenheid te vergroten
  • Stijging 92% van aantal zoekwoorden in de top 3 binnen 1 jaar
  • Stijging van 95% van aantal zoekwoorden in de top 10 binnen 1 jaar
  • Implementatie van de keuzehulp om bezoekers persoonlijk advies te geven
  • Stijging van 34% in organische sessies en 46% in organische omzet in drie jaar tijd

Vloerglijders x Brandfirm

Sinds april 2019 werken we samen met Tom van Vloerglijders. Tom staat altijd open voor nieuwe ideeën en geeft ons het vertrouwen om dit uit te voeren. Daarnaast is er een persoonlijke klik en werken we niet voor niets al 3 jaar samen. Lees hieronder hoe wij samen verder zijn gekomen.

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm, Tom?

Tom: “We wilden een nieuwe stap maken in ons online marketingproces. Ik had het idee dat de vorige partij haar plafond had behaald en daarom ben ik met jullie aan de slag gegaan. Er werd al snel duidelijk dat het plafond nog lang niet was bereikt en we bij jullie goed door kunnen groeien."

Hoe hebben jullie het probleem aangepakt, Leila, wat was de strategie?

Leila: “We zijn begonnen met een zoekwoordenonderzoek om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van de doelgroep. Al snel werd duidelijk dat de content op de site en de backlinks verouderd waren. Daarom zijn we begonnen met het schrijven van content. Zowel de categorieën als de blogs werden aangepakt. Op basis van het zoekwoordenonderzoek hebben we de focus zoektermen geselecteerd en zijn voor die zoekwoorden en bijbehorende URL’s kwalitatieve backlinks gaan verkrijgen om zo topposities te behalen.

Daarnaast zagen we aan de start van de samenwerking veel verbeterpunten in het Ads account, voorals qua Google Shopping. In de basis was er één campagne ingericht voor alle producten en werd er niet optimaal gebruikgemaakt van de zoekwoordmatching in de producttitels. Ook werd er in het account gestuurd op een doel-kosten per conversie.

Dit hebben we aangepakt door voor Shopping te werken met performance gerichte structuur, zodat we meer focus kunnen leggen op de best presterende producten. Verder hebben we op basis van de zoekwoordprestaties van SEO verschillende variant titels aan de shoppingcampagnes toegevoegd om de zichtbaarheid te maximaliseren. Om effectiever te adverteren op product/marge niveau hebben we de biedstrategie gewijzigd naar een doel-ROAS strategie. Een conversie heeft geen kostenplafond zolang de ROI op peil is!

Naast SEO en Ads-optimalisaties, merkten we dat de website verouderd was en dat dit conversies tegenhield. We hebben daarom een nieuw websitedesign gemaakt en zijn na livegang van de site gestart met CRO. Door middel van A/B testen blijven we de website nu optimaliseren."

Team Vloerglijders

Tom, wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe?

Tom: “Ik ben erg tevreden met Brandfirm. De werkwijze en het continue contact met de verschillende medewerkers is duidelijk en snel.”

En hoe ervaar jij die samenwerking, Leila?

Leila: “Iedereen in het team ervaart de samenwerking als heel goed. Met Tom werken we ook echt samen, dat betekent dat hij met ons meedenkt en wij denken met hem mee om samen tot een mooi eindresultaat te komen. Daarnaast staat Tom altijd voor open voor nieuwe ideeën en geeft ons het vertrouwen om alles uit te voeren en uit te testen. We werken niet voor niets al meer dan drie jaar heel prettig samen.”

Wat heeft Brandfirm je opgeleverd?

Tom: “Brandfirm heeft ervoor gezorgd dat wij een vaste speler zijn geworden in onze markt. We zijn er nog niet helemaal, er zijn nog zoveel kansen (e-mailmarketing, data-optimalisatie, Facebook marketing) maar heb er alle vertrouwen in dat we dit samen goed zullen oppakken.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Tom: “Maak een afspraak en bespreek wat Brandfirm voor jouw bedrijf kan betekenen. Ze kunnen faciliteren in veel verschillende facetten van online marketing. Ik zou het wel weten…”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.