Brandfirm logo
Rick TheNextShop
B2B Case

"Onze online groei was zonder de samenwerking met jullie niet mogelijk geweest."

In gesprek met Rick van Houten van TheNextShop en Brandfirm SEO-specialist Joyce van der Vlies

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Drie succesvolle migraties naar één sterk domein
  • Alle websites herschreven naar dezelfde tone of voice
  • Van 80 rankende zoekwoorden in april 2019 naar 3.205 zoekwoorden in mei 2022
  • Drie succesvolle migraties van Google Ads accounts naar één Google Ads account
  • Stijging van 20% in gebruikers via Google Ads
  • Stijging van 24,8% in sessies middels Google Ads
  • Stijging van 48,8% in paid search omzet middels Google Ads
  • Organische groei gestegen met 30% sinds de start van de samenwerking

TheNextShop x Brandfirm

Sinds april 2019 werken we samen met Justin en Rick van TheNextShop. Bij Joyce beter bekend als "mijn maten". Het is een leuke samenwerking, waarbij we mooie resultaten hebben behaald en succes hebben gevierd. Persoonlijk klikt het goed, maar we houden elkaar ook scherp. Lees hieronder hoe we samen verder zijn gekomen. 

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm?

Rick: “Ons audiovisuele bedrijf bestond uit een aantal webshops met eigen domeinen voor beamers, projectieschermen en beamerbeugels. Wij wilden de online vindbaarheid van deze webshops vergroten om op die manier meer klanten gelukkig te kunnen maken met onze producten en installatie diensten. We zijn toen bij jullie terechtgekomen.

Een aantal maanden geleden hebben we besloten dat de verschillende webshops samengevoegd moeten worden onder één vlag: TheNextShop.nl. In dit grote project hebben jullie de leiding gehad en dat is nu in de afrondende fase.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Joyce, wat was de strategie?

Joyce: “De samenwerking met TheNextShop startte in dezelfde maand dat ik bij Brandfirm startte, in april 2019. Jullie waren daarom gelijk mijn eerste klant! We zijn toen hoofdzakelijk gestart met de vindbaarheid vergroten van Beamerwebwinkel.com, Beamerbeugels.com en Projectieschermen.com. In eerste instantie hebben we de technische mogelijkheden in kaart gebracht en is er een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Aan de hand daarvan is er een nieuwe menustructuur gekomen en zijn we de content gaan verbeteren. Dat hebben we daarna ook voor de andere twee webshops gedaan.

Iets later kwamen daar ook de webshops voor TheNextShop.nl en Wijnkastenshop.com bij, waar we hetzelfde hebben gedaan. En wat Rick al zei: nu zijn we druk bezig met het migreren van alle websites naar TheNextShop.nl. We zijn daarom eigenlijk nooit klaar met optimaliseren en er is iedere keer weer een nieuwe uitdaging. Of dat nou een nieuwe site, nieuwe producten of nieuwe diensten zijn; we gaan iedere keer weer de uitdaging aan om jullie beter vindbaar te maken.

Ook bij Ads hebben we drie advertentieaccounts naar één account gemigreerd. We hebben campagnes ingericht om de vindbaarheid te verbeteren met oog op de ROAS die maandelijks verbeterd moet worden. Hierin benutten we mogelijkheden om op te schalen en testen we meerdere kanalen en campagnetypen, zoals performance max en Facebook om de volledige potentie in de markt te testen en te benutten.”

Wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe, Rick?

Rick: “Wij zien jullie als een professionele partij die van wanten weet en fijn communiceert. Jullie zijn jong en enthousiast, maar geven ons ook het gevoel dat jullie overal dicht op zitten. Dit zorgt voor veel vertrouwen en geeft ons ook extra ruimte om zonder zorgen aan andere projecten te werken. In de bi weekly's houden jullie ons op de hoogte van lopende projecten en kunnen we op tijd bijsturen als resultaten tegenvallen of er nieuwe aandachtspunten voor projecten zijn.

Er is altijd een open communicatie en dat is fijn, want er wordt gezegd wat er gezegd moet worden. We willen allebei het beste eruit halen. Daarnaast is er ruimte voor gezelligheid, want persoonlijk klikt het ook goed. Daarover gesproken: het wordt tijd dat we weer een bier en pizza avond plannen.”

TheNextShop x Brandfirm

En Joyce, hoe ervaar jij die samenwerking?

Joyce: “Persoonlijk klikt het heel goed! Bij Brandfirm starten we iedere dag met een huddle, waarin we onze dag bespreken. Als er voor die dag een meeting op de planning staat met jullie zeg ik altijd tegen mijn team: “Ik heb een meeting met mijn maten van TheNextShop.” Datzelfde enthousiasme is er ook bij Mitchel en Milan. Als er iets niet goed gaat, leven we ook mee en zoeken we direct een oplossing. We zijn gedreven om resultaten voor jullie te behalen.

Bij de eerste migratie kwamen we dingen tegen die we niet hadden verwacht, maar daardoor ging de tweede migratie al beter en de derde migratie vrijwel vlekkeloos. Samen met jullie leren we en zetten we de volgende stap.”

Wat heeft Brandfirm je concreet opgeleverd, Rick?

Rick: “Sinds onze samenwerking met jullie zijn wij als bedrijf flink gegroeid. We werken in een branche waar de concurrentie de afgelopen jaren steeds groter is geworden, maar we kunnen aantonen dat we ondanks dat blijven groeien. Om online dermate sterk vertegenwoordigd te blijven, was niet mogelijk geweest zonder de samenwerking met jullie. We hebben in jullie een goede partner gevonden voor de groei die wij nog zeer zeker tegemoet gaan.”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Rick: “Ga zeker kijken wat zij allemaal voor je kunnen doen! Wij komen per overleg met de aan ons toegewezen specialisten steeds weer dingen tegen waar we toch graag aan willen werken, waarna dit door hen vakkundig en snel wordt opgepakt. De persoonlijke benadering die de sociale Brandfirm specialisten gebruiken, maken de meetings efficiënt, maar ook vaak gezellig genoeg waardoor wij er zeker steeds naar uitkijken!”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.