Ga naar inhoud

Diks

+49%

Diks is een van de grootste autoverhuurbedrijven in de regio Amsterdam. Ze kennen veel bekendheid wegens de karakteristieke blauwe busjes met in grote gele letters “Diks”. Het bedrijf is erg ambitieus, weet zich goed in de markt te zetten en heeft een enorm wagenpark, van personenauto’s t/m speciaal vervoer.

  • 49% meer online boekingen
  • 15% hogere ROAS
  • Wie is de klant?

    Wanneer je in Amsterdam woont, heb je ze ongetwijfeld zien rijden. De blauwe busjes met gele opdruk. Diks is een verhuurbedrijf van personenbusjes, verhuisbussen, speciaal vervoer en personenauto’s.

    Dat Diks een groot wagenpark heeft, blijkt wel door het feit dat de collega’s van Brandfirm de busjes door het hele land tegenkomen. Met regelmaat wordt er een foto gedeeld van een Diks bus met de gevleugelde uitspraak “Je ziet ze ook overal”.

    De kracht van Diks schuilt in het brede aanbod, de regionale focus, de goede herkenbaarheid en de geweldige service. In Amsterdam en regio hebben ze verschillende kantoren. Je bent hierdoor nooit ver van een Diks filiaal verwijderd.

“Samenwerken met Brandfirm is als een auto huren bij Diks. Eigenlijk loopt alles sinds dag één op rolletjes. De lijnen zijn kort, communicatie is helder en de expertise van Brandfirm op het gebied van online marketing is merkbaar in alles wat ze doen. Dit zorgt voor een wederzijds vertrouwen en prettige werksfeer. Kortom 5/5, Dik(s) in orde!”

Niels Diks

Diks

Onze strategie

Lees hieronder welke strategie we hebben gekozen en hoe dit heeft bijgedragen aan de groei van Diks.

  • Diks had de verschillende diensten uitbesteed bij verschillende organisaties. Er was al enige tijd het gevoel dat ze online sneller en effectiever konden groeien. Ze hadden de behoefte aan een integrale aanpak van een team van professionals.

  • Diks heeft ambitieuze groeidoelstellingen. Hier is de hele organisatie op ingesteld. Het wagenpark biedt voldoende capaciteit en de backoffice kan de aanvragen aan. De online marketing partner moet een aantoonbare bijdrage leveren aan het behalen van de doelstellingen.

  • Diks was al vele jaren een grote adverteerder. Om die reden hadden we veel data om op basis van groeikansen te herkennen. We zijn dus allereerst aan de slag gegaan met het goed in kaart brengen van de huidige situatie.

    Metingen straktrekken
    Relatief snel kwamen we erachter dat er helaas een fout zat in de formule waarop de conversiewaarde werd berekend. Deze foutieve meting werd al jaren gebruikt als basis voor de optimalisaties. Gelukkig klopten de overige gegevens, het aantal boekingen, gebruikers, e.d. wel en konden we de conversiewaarde relatief gemakkelijk strak trekken.

    Ander uitgangspunt
    De foutieve metingen veranderden wel het uitgangspunt. In plaats van meteen uitbouwen en optimaliseren bleek dat er eerst gewerkt moest worden aan het rendement van de campagne. Dit moest rigoureuzer dan slechts enkele procentpunten winst boeken. De volgende logische stap was dus een herinrichting van het Ads account.

    Nieuwe Ads inrichting
    Diks heeft veel verschillende soorten vervoersmiddelen. Op specifieke momenten is de kans dat een bepaalde auto verhuurd is heel groot. Op andere momenten is het juist lastiger om een boeking te realiseren. Dit is bijvoorbeeld het geval bij verhuisbusjes. Aan het begin van de maand loopt de aanvraag daarvoor gegarandeerd storm. De overdracht van woningen wordt namelijk meestal aan het begin van de maand gepland.

    In de oude Ads inrichting werd er geen rekening gehouden met deze dynamiek. De campagnes waren groot en weinig gespecificeerd.

    Mede dankzij Channable hebben we de campagnes goed op kunnen splitsen. Tevens kunnen we dankzij de dynamische search campagnes beter inspelen op de veranderingen in de markt of in een productgroep. Dit maakt de campagnes een stuk relevanter en actueler, wat leidt tot een hoger rendement.

    Technische SEO
    Tegelijkertijd zijn we aan de slag gegaan met de technische SEO. Op basis van een uitgebreide analyse hebben we de developer van Diks een duidelijke briefing gegeven van de door te voeren verbeteringen. Gedurende de analyse bleek tevens dat Diks nog geen structured data had geïmplementeerd. In een apart advies hebben we duidelijk uitgeschreven hoe dit het beste doorgevoerd kan worden in de huidige omgeving.

    GROWS
    Om de marketingactiviteiten meer richting te geven zijn we vervolgens gestart met een GROWS traject. Hierbij hebben we in korte tijd de organisatie, omgeving, klantprocessen en kansen in kaart gebracht. Hiermee kwamen we onder andere tot de inzichten dat we het BAS programma (abonnementsservice van Diks) en de verschillende verhuurintenties (van vakantie t/m het vervoeren van een bank) beter onder de aandacht moesten brengen.

    Uitbouwen en optimaliseren
    Na het verbeteren van de metingen, het inrichten van de Ads, het oplossen van de technische SEO issues en het GROWS traject zijn we in een fase gekomen waarin we kunnen voortbouwen op hetgeen we hebben neergezet. Maandelijks optimaliseren we de performance door de autoriteit van de website te verbeteren, content toe te voegen en nieuwe Ads optimalisaties door te voeren. Ook spelen we beter in op seizoensinvloeden en trends in de branche.

Behaalde resultaten

Lees hieronder een greep uit de resultaten die we behaald hebben voor Diks.

  • 49%

    Meer boekingen

  • 15%

    Hogere ROAS

  • 26%

    Stijging in gebruikers

  • 106%

    Meer organische bezoekers

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Fonk50

    2e positie beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 4 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018 & 2019

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019