Brandfirm logo
NL EN
Erik DIKS
B2C Case

"Onze blauw-gele busjes hebben bijna geen tijd meer om even stil te staan."

In gesprek met Erik van DIKS en Brandfirm strateeg Kevin

Lees verder

Highlights van de samenwerking

  • Stijging van 79,1% in omzet via Ads in vergelijking met vorig jaar
  • Stijging van 53,2% in gebruikers via Ads in vergelijking met vorig jaar
  • Stijging van 72% in verkeer over alle kanalen in vergelijking met vorig jaar
  • Stijging van 150% in omzet over alle kanalen in vergelijking met vorig jaar
  • Stijging van 39% in transacties via Ads in vergelijking met vorig jaar
  • Stijging van 45,6% in organische sessies in vergelijking met vorig jaar
  • Dankzij een contentstrategie kan DIKS zichtbaarder worden als expert op alle kanalen
  • Zichtbaarheid in Amsterdam, Amstelveen en Almere sterk vergroot met lokale marketing

DIKS x Brandfirm

Sinds begin 2018 werken we samen met Erik van DIKS en zetten we nog iedere dag samen stappen om harder te groeien. Om het in de woorden van Erik te zeggen: "Samenwerken met Brandfirm is als een auto huren bij DIKS. Eigenlijk loopt alles sinds dag 1 op rolletjes." En daar kunnen we ons alleen maar bij aansluiten. Lees hieronder hoe we samen verder zijn gekomen. 

Welk vraagstuk wilde je oplossen met het kiezen voor Brandfirm?

Erik: “We waren op zoek naar een partij die ons kon helpen met diverse online marketing vraagstukken zoals grip op onze SEO/SEA activiteiten, Social Media, Content marketing en strategisch advies.

Het prettige contact, de duidelijk aanwezige expertise en de mate waarin Brandfirm in staat is om zich in onze business in te leven, heeft ons uiteindelijk doen kiezen voor Brandfirm.”

Hoe hebben jullie het vraagstuk aangepakt, Kevin, wat was de strategie?

Kevin: “Een sterke groei doormaken vanuit de kracht van DIKS. Autoverhuur is grotendeels een vraag-gestuurde markt. Enerzijds willen we met een gezond rendement groeien in volume vanuit de search ads, terwijl we tegelijkertijd bouwen aan de organische zichtbaarheid en werken aan het merk DIKS.

Het blijft een mooie uitdaging om de bezetting van de vloot goed in de gaten te houden. Voor DIKS is het van groot belang om een zo groot mogelijk percentage de weg op te hebben. Dus niet teveel stilstand en niet te weinig aanbod. Door snel periodes van drukte te herkennen, kunnen we spelen met het rendement en de zichtbaarheid per categorie om dit te waarborgen.

Er liggen nog veel mooie ideeën op de plank voor de toekomst, dus hou DIKS in de gaten, dan zie je deze vanzelf langskomen.”

Wat is je ervaring met Brandfirm daardoor tot nu toe?

Erik: “Uitstekend! We blijven elke dag stappen maken die zonder de hulp van Brandfirm haast onmogelijk zouden zijn.”

Team DIKS

En Kevin, hoe ervaar jij die samenwerking?

Kevin: “Heel fijn! Erik is volledig op de hoogte van wat er speelt bij DIKS. Hierdoor kunnen we snel schakelen en hebben we alle input om de marketing zo effectief mogelijk in te richten. Daarnaast barst hij van de creatieve ideeën, met een gezonde focus op rendement. Elke call en meeting zit vol energie en ideeën, met altijd de waan van de dag in het achterhoofd.”

Waar onderscheiden wij ons in volgens jou?

Erik: “De aanwezige expertise. Op veel verschillende vlakken is het erg prettig om met Brandfirm samen te werken. Ideeën toetsen met de strateeg, campagnes optimaliseren met een SEA specialist en ga zo maar door…”

Wat heeft Brandfirm je concreet opgeleverd?

Erik: “Naast een flinke sprong in onze online zichtbaarheid, zorgt onze samenwerking ervoor dat onze blauw-gele busjes bijna geen tijd meer hebben om even stil te staan!”

En wat zou je zeggen tegen mensen die Brandfirm overwegen?

Erik: “Elke goede relatie begint met een eerste afspraak. Dus waar wacht je nog op?”

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.