Ga naar inhoud

Verbeterde usability voor Mastello

Samen met Mastello en User Sense hebben we onderzoek gedaan naar de gedragingen rondom de navigatiestructuur binnen de website. Het onderzoeken van het filtergedrag gaf ons duidelijke inzichten hoe gebruikers tot een product kwamen. Al snel werd duidelijk waar de pijnpunten lagen en konden we deze verwerken in een actieplan gericht op het optimaliseren van de website.

  • Opzetten, monitoren en evalueren van gebruikerstesten
  • 6-8 sterke verbeterpunten voor verbeterde navigatie
  • Volledig opgeleverd rapport met filteroptimalisaties
  • Wie is de klant?

    Mastello is een sanitairspecialist die zich onderscheidt door in te spelen op trends op het gebied van design sanitairproducten. Zo was Mastello een van de eerste aanbieders van zwarte kranen en koperen kranen. Daarnaast verkopen ze badkamermeubels gemaakt teakhout, solid surface wastafels en baden. De producten zijn van hoge kwaliteit, betaalbaar en worden voor 95% uit eigen voorraad geleverd.

"In mijn optiek benadert Brandfirm projecten op een doelgerichte manier. Zij gingen met mij in gesprek over de doelen die ik met mijn organisatie wil bereiken, waren daarbij kritisch en verloren de haalbaarheid niet uit het oog. Daarna werd er een marketingplan uitgewerkt dat al 5 jaar lang wordt geoptimaliseerd. Dit plan wordt nog wekelijks bijgeschaafd om te komen tot een perfect product."

Mark Jansen

Mastello

Lees hieronder welke aanpak we hebben gekozen om de UX van Mastello te verbeteren.

  • Onderdeel van de samenwerking is het actief uitvoeren van conversie optimalisatie werkzaamheden en het doormeten hiervan. Door middel van verschillende experimenten op te zetten, testen we doorlopend verschillende varianten van de website bij de doelgroep. Om nog een stapje dieper in te gaan op gebruikers gedragingen, zijn we de samenwerking aangegaan met User Sense. Met het platform en de respondenten pool van User Sense konden we de wensen en behoeften van de doelgroep snel in kaart brengen en werd duidelijk hoe de klantbeleving verder verbeterd kon worden.

  • Samen met Mastello is er inzicht gecreëerd in de kenmerken van de doelgroep. Op basis van die kenmerken heeft User Sense testers geworven en deze ingezet voor het gebruikersonderzoek.  Na het definiëren van de doelgroep is de conversie funnel in kaart gebracht.

    Doel van de test was het constateren van de pijnpunten in de funnel om hier vervolgens een oplossing voor te vinden. Hiervoor hebben we samen met User Sense een testplan gemaakt en deze in het dashboard klaargezet.

  • Na het analyseren van de gebruikerstesten zagen we al snel patronen in de bevindingen van gebruikers. We zagen dat in de zoektocht naar producten bezoekers erg gericht waren op het verfijnen van de resultaten, waardoor het filter veel gebruikt werd. Dit gaf ons inzicht in de gedragingen en het gebruik hiervan waarmee we 6 tot 8 innovatieve optimalisaties kunnen doorvoeren, waaronder een ander systeem voor maatvoering.

    Daarnaast zagen we verschillen in de manieren van mobiel en desktop navigeren. Zo bleek de zoekfunctie 23% populairder te zijn onder mobiele gebruikers. Met deze data hebben we vervolgens advies gegeven over het gebruik van de zoekbalk en het tonen van de zoekresultaten.

    Het gebruikersonderzoek hielp niet alleen met het bedenken van nieuwe oplossingen, maar bleek ook een perfecte bevestiging van de werkzaamheden die al gepland stonden. Kortom, een aanrader voor iedereen die de user experience (UX) van zijn website wil verbeteren. 

    Benieuwd wat gebruikers van jouw website vinden en hoe je meer uit je website kunt halen? Neem dan contact met ons op om de kansen voor jouw bedrijf te bepalen.

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Erasmus & nlgroeit

    Top 250 Groeibedrijven van Nederland 2021

  • Fonk100

    Beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 5 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018, 2019 & 2020

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019