• Over Kabelmaatje

    Kabelmaatje zag een gat in de markt. Opladers voor Apple producten van zeer goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Door als echte ondernemers groot in te kopen, kunnen ze geweldige prijzen bieden. Tegelijkertijd focussen ze vol op klantbeleving en goede service. De kwaliteit, prijs en service zorgt voor veel tevreden klanten en een sterke groei.

Hoe zijn we te werk gegaan?

De launch

In januari 2019 hebben we alle Ads accounts ingericht. De prioriteit lag met name op Google Shopping. Kabelmaatje komt namelijk goed uit de bus wanneer mensen in de vergelijkingsfase zitten. Ook hebben we voor alle type opladers text ads ingericht. Dit resulteert in een heel specifieke en uitgebreide campagne. Door de opsplitsing konden we snel opschalen op rendabele onderdelen.

Zo snel mogelijk opschalen

Het account van Kabelmaatje genereerde spoedig veel data. Omdat we super goed konden meten waar het rendement vandaan kwam, zijn we in de weken na de launch zo snel mogelijk gaan opschalen. Dit zorgde ervoor dat we na vier weken op meer dan 100 orders per dag zaten. Dankzij het volume konden we snel overschakelen naar geautomatiseerde biedmogelijkheden en in toenemende mate de algoritmes hun werk laten doen.

TROUBLE... Google Policy

Dankzij het grote volume en de snelle groei stonden we al snel bij Google op de radar. Dit zorgde voor enkele uitdagingen. De producten van Kabelmaatje werden namelijk aangemerkt als imitatie. Dit terwijl het originele producten direct uit de fabriek zijn. Met grote regelmaat werd het account afgekeurd en kwamen er geen klikken meer binnen. Na intensief contact met Google moesten we enkele tekstuele wijzigingen doorvoeren. Dit heeft alle policy issues opgelost.

Uitbreiden naar multi-channel

Vanaf het moment dat Google Ads constant presteerde, hebben we de kanalen uitgebreid met Bing, Facebook en Affiliate. Affiliate is Kabelmaatje met name zelf voor verantwoordelijk. Middels Bing proberen we enkele additionele sales te realiseren (blijft een klein medium). Facebook zetten we zo conversiegericht mogelijk in.

DMP en CRO

Aangezien het volume blijft stijgen, biedt de data van Kabelmaatje additionele kansen qua optimalisatie. Om alle data te bundelen hebben we een DMP geïmplementeerd. Tevens worden er periodiek conversieverbeterende wijzigingen en tests doorgevoerd in de website. Het doel van de werkzaamheden is naast het blijven verhogen van volume, ook het rendement verder te verbeteren.

  • Wil jij ook groeien?

    Organisaties laten groeien met online marketing is onze missie. Dat is waar we het voor doen en daar zijn we aantoonbaar goed in. We zijn gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 30+ collega’s helpen wij bedrijven sneller te groeien met slimme online marketing strategieën.

    • Gratis analyse ter waarde van €320,-
    • 85% van de sites die wij analyseren loopt omzet mis
  • Contact

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.