Ga naar inhoud

DomusCura

+€1.5 miljoen

DomusCura is een familiebedrijf dat is ontstaan vanuit een gedeelde passie voor de bouw. Ze hebben zich gespecialiseerd in het bouwen van mantelzorgwoningen.

  • Van €0 naar €1.5 miljoen binnen een jaar
  • Met een budget van €15,- per dag
  • Wie is de klant?

    Vanaf 1 november 2014 is het plaatsen/bouwen van een mantelzorgwoning vergunningsvrij geworden. DomusCura speelt hierop in door (mantel)zorgwoningen te bouwen voor een scherpe prijs. Het is een vakkundig familiebedrijf met ca. 50 jaar ervaring en inmiddels ruim 150 verschillende zorgwoningontwerpen in de praktijk.

“Een fijn bedrijf om mee samen te werken. Brandfirm heeft ons geholpen met onze SEA strategie en we kregen vanaf de start al direct de eerste offerte aanvragen binnen”.

Thijsjan van Gestel

DomusCura

Onze strategie

Lees hieronder welke strategie we hebben gekozen en hoe dit heeft bijgedragen aan de groei van DomusCura.

  • Mensen bereiken die op zoek zijn naar een mantelzorgwoning (op maat). Het gaat hier voornamelijk om ouderen en hun kinderen. Voor de campagne was een advertentiebudget van €15,- per dag beschikbaar. De maandelijkse kosten voor de Ads consultant bedroegen gedurende de campagne €260,-.

  • Met een zo goed mogelijk rendement zo veel mogelijk klanten werven voor mantelzorgwoningen. Omdat er nog geen geschiedenis was in het account van DomusCura, was het moeilijk om een harde doelstelling met elkaar af te spreken. Het uiteindelijke resultaat na het eerste jaar overtrof onze verwachtingen.

  • Om de campagne af te trappen is een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd. Daarnaast hebben we ons ingelezen in de markt, doordat de branche vrij nieuw voor ons was. Vervolgens konden we starten met het opzetten van de accountstructuur in Google Ads.

    Na livegang van de campagne gingen we aan de slag met het analyseren van de eerste data. Dit zag er niet erg rooskleurig uit. De behaalde posities waren goed en leverden ons veel klikken op. Veelal werden we vertoond op positie 1 (gem. positie rond de 1,2). De targets werden echter niet behaald, waardoor wij verder zijn gaan onderzoeken. Op basis van de gevonden data, besloten wij een landingspagina advies gegeven, zijn nog enkele specifieke zoekwoorden opgenomen in het account en verschillende bodaanpassingen ingesteld.

    Uiteindelijk vonden we de sweet spot. Door de CPC’s van zoekwoorden te verlagen ontdekten we dat de conversieratio op een gemiddelde positie van 2,2 significant hoger lag dan op andere posities.

    Resultaat
    Binnen één jaar steeg de conversiewaarde van 0 naar €1.500.000,-. Dit resulteerde in zoveel telefoontjes van de klanten dat de Ads tijdelijk werden gepauzeerd. Op sommige momenten werden de campagnes zelf ook beperkt door het budget, dus er had zeker nog meer in gezeten.

    Meerdere malen hebben we getracht het budget te verhogen, maar telkens kregen we ‘nee’ te horen, omdat ze simpelweg niet genoeg capaciteit hebben.

    Evaluatie
    Naast de goede resultaten, trokken we een belangrijke conclusie: binnen de branche lijken bezoekers zich te oriënteren via de advertenties op positie 1 en 2 binnen het advertising netwerk van Google. Vervolgens rond de gemiddelde positie 2,2 (2 of 3) zijn zij al verder in de funnel om daadwerkelijk een conversie te gaan maken. Zo behaalden we betere resultaten met slechtere posities.

Behaalde resultaten

Lees hieronder een greep uit de resultaten die we behaald hebben voor DomusCura.

  • €1.5 miljoen

    Van €0 naar €1.5 miljoen binnen een jaar

  • €15,-

    Met een budget van €15,- per dag

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Fonk50

    2e positie beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 5 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018, 2019 & 2020

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019