Ga naar inhoud

Blokker

+117%

Dit project voor Blokker toont de kracht van geoptimaliseerde content. We hebben in enkele maanden honderden categorieën herschreven. Dit zorgde voor een stijging van 117% in de organische omzet van de herschreven pagina's. Het totale organische verkeer is met 24% gestegen.

  • 117% groei op geoptimaliseerde pagina’s
  • 24% groei van totaal organisch verkeer
  • Wie is de klant?

    Blokker is een Nederlandse keten van winkels in huishoudelijke artikelen. Met 430 filialen zijn ze één van de bekendere retailers van ons land. De laatste jaren verschuift de focus van Blokker ook steeds meer naar online.

“Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO partner. De werkwijze van de technische specialisten en content schrijvers bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader.”

Joris Wijte

Blokker

Onze strategie

Lees hieronder welke strategie we hebben gekozen en hoe dit heeft bijgedragen aan de groei van Blokker.

  • Uiteraard heeft Blokker strenge eisen voor de marketingpartner waarmee ze willen samenwerken. Dankzij een logische strategie en duidelijke targets hebben we de pitch gewonnen van twee andere agencies. Blokker waardeerde met name ons kennisniveau, dat we konden combineren met een efficiënte uitvoering.

  • De doelstelling was 50% stijging in verkeer op de zoekwoorden en pagina’s die wij moesten optimaliseren. Uiteindelijk hebben wij een stijging behaald van 117% op de pagina’s die we hebben geoptimaliseerd.

  • Technische SEO analyse
    Allereerst zijn we aan de slag gegaan met de technische SEO analyse. We herkende veel kansen op het gebied van crawlbudget optimalisatie en internationale SEO. Ook vertoonde de webshop keyword cannibalization. De punten hebben we gepresenteerd richting het development-team, dat vervolgens een goede backlog had om mee aan de slag te gaan.

    Content productiestraat
    De volgende grote kans was content optimalisatie. Dankzij de content productiestraat hebben we dit efficiënt kunnen uitvoeren. Allereerst verzorgde de category manager een batch met URL’s waarin ze marge-technisch potentie zagen. Vervolgens hebben wij op basis van een keyword-analyse en de rankings de SEO potentie bepaald. Indien we zagen dat URL’s een goede SEO-potentie hadden, hebben we de pagina’s meegenomen in de content optimalisatie.

    100’en categorieën
    In enkele maanden hebben we honderden categorieën geoptimaliseerd. Dit waren kleinere categorieën als een minder bekend merk, maar ook belangrijke categorieën als koekenpannen en stofzuigers.

    Stijging in Google
    De nieuwe teksten werden snel door Google geïndexeerd. Dit zorgde voor mooie positie stijgingen. Enkele voorbeelden:
    Stofzuiger: van positie 2 naar positie 1 — Koekenpan: van positie 3 naar positie 1 — Philips: van positie 100 naar positie 7. — Strijkijzer: van positie 30 naar positie 5. Senseo: van positie 5 naar positie 3.

    In totaal hebben we 2307 positie stijgingen gerealiseerd. Binnen de top 10 105 positie stijgingen – en binnen de top 20 170 positie stijgingen.

Behaalde resultaten

Lees hieronder een greep uit de resultaten die we behaald hebben voor Blokker.

  • +117%

    Groei op de pagina’s die wij voor Blokker hebben geoptimaliseerd.

  • +24%

    Groei op het totaal aantal organische bezoekers via Google.

  • 2307

    Op 2307 verschillende zoekwoordcombinaties een stijging gerealiseerd.

  • 420

    In totaal 420 categorie pagina’s geoptimaliseerd om tot dit resultaat te komen.

Wil jij je bedrijf ook
laten groeien?

Neem dan contact met me op

Neem contact op

Neem contact op voor het aanvragen van meer informatie.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Bel direct

Onze specialisten helpen je graag

020-2170358
  • Emerce

    Top 10 beste digital marketing bureau’s

  • Fonk50

    2e positie beste full service bureaus middelgroot

  • FD Gazellen

    Al 5 jaar op rij FD Gazellen in 2016, 2017, 2018, 2019 & 2020

  • Dutch Search Awards

    6x genomineerd in
    2016, 2017 en 2019