Online adverteren

Iedere dag doen zich fantastische kansen voor in online adverteren. Wil je snel proof of concept, structureel rendement of een nieuwe markt veroveren? De sterke toename in media, specificiteit in targeting en data-analyse zorgen ervoor dat je je doelstellingen steeds sneller kunt bereiken. En daar helpen wij je graag bij.

Inzicht in de mogelijkheden? Laat ons een online advertising strategie maken. Op basis van jullie doelstellingen stellen we de mediamix samen inclusief KPI’s, mediabudget en timeline.

 

Waarom de advertising strategie?

  1. Uitgebreid strategisch advies
  2. Duidelijk inzicht in haalbaarheid doelstellingen
  3. Inzicht in de kansen van het gehele medialandschap

Advertising strategie

De kansen in het advertising landschap geschetst

Full service bureau dat verstand heeft van elk aspect van online marketing. Ze luisteren goed naar de klant, zijn flexibel in hun omgang en bedrijfsvoering en gaan goed om met feedback! Het mooiste is dat er intern een super fijne cultuur heerst wat zich uit in vrolijke gemotiveerde medewerkers!

Danny The Phone Lab

Sinds een jaar werken wij samen met Brandfirm, die ons helpen bij het verbeteren van onze online positie. Een goede partner die klantgericht meedenkt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Adriaan NMBRS

Samenwerken met Brandfirm betekent voor ons vooruitgang. De communicatie verloopt vlot en we zijn zeer tevreden over de aanwezige kennis en expertise op het gebied van SEO en online advertising.

Erik Diks Autoverhuur

Brandfirm helpt ons al enkele jaren met de online marketing. Het doel van de marketing is donaties werven. Aangezien we een not for profit organisatie zijn, moet er goed gelet worden op de kosten en opbrengsten. Tot nu toe weten we goed de nuance tussen opschalen en rendement te vinden. Een top samenwerking!

Sander De Reddingsbrigade

Brandfirm is een jong en innovatief bedrijf. Ze denken met ons mee en reageren snel. Zij hebben alle specialisten in huis die wij nodig hebben als het gaat om websites bouwen, SEO en SEA.

Wieteke Miele

Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO leverancier. De werkwijze van de technische specialisten en content producenten bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader!

Joris Blokker

Sinds april 2016 werken we samen met Brandfirm voor het verbeteren van de posities in Google. Direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De snelle communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking. Wij zijn zeer te spreken over de diensten van Brandfirm.

Martijn e-carnavalskleding

Het team van Brandfirm gaat erg pro-actief te werk en ze voelen onderdeel van ons marketingteam, ondanks dat ze extern zijn. Ze gaan rationeel en result-driven te werk. Dit alles maakt het fijn samenwerken en zorgt voor goede resultaten.

Joeri GooseVPN

Wij zijn sinds juli 2018 klant van Brandfirm. Ze verzorgen voor ons zowel SEO als Ads. De communicatie is down to earth en iedereen is zeer gemotiveerd en deskundig. Ze lopen ook niet weg voor lastige zaken of om fouten goed op te lossen. Sinds de samenwerking hebben wij extreem betere resultaten in SEO en Ads. Ik kan Brandfirm zonder meer bij iedereen aanraden!

Lennard IP-Camshop
"Goed meetbaar en snel resultaat. Dat is online advertising"
Bart Everink Teamleider Ads

Waarom is online adverteren belangrijk?

Online adverteren is het zichtbaar maken van een bedrijf door middel van het inkopen van online advertentieruimte.

Online adverteren kent enkele voordelen ten opzichte van offline adverteren. Dankzij het real-time karakter van online kunnen we heel tijd-, plaats- en contextspecifiek advertentieruimte inkopen. Tevens kunnen we de resultaten een stuk beter doormeten. Deze voordelen zorgen veelal voor een beter resultaat (tegen lagere kosten) ten opzichte van offline adverteren.

Het veranderende medialandschap

Een buzzwoord van de afgelopen jaren is digitalisering. De meeste mensen denken hierbij aan robots die fabrieken overnemen. Een voor de consument minder zichtbare trend is de digitalisering in het medialandschap.

In vrijwel alle traditionele media (zoals Out of Home, TV en radio) worden momenteel grote digitaliseringsslagen gemaakt. Tegelijkertijd worden kanalen zoals Search, Display en Social media steeds slimmer. Beide trends zorgen ervoor dat het voor adverteerders steeds beter mogelijk wordt een omni-channel campagne te voeren met een hoog rendement.

Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren (SEA) is het adverteren in kanalen als Google en Bing. SEA is een fantastisch middel om laaghangend fruit op te vangen. Momenteel zijn er mensen die naar je product of dienst zoeken. Deze mensen kunnen we gemakkelijk bereiken middels zoekmachine adverteren.

Het rendement van SEA staat echter onder druk. Dit komt door het veilingsprincipe dat in de advertentieplatformen is gebouwd. Concurrenten zullen net zo lang tegen elkaar opbieden tot niemand meer geld verdient behalve de zoekmachine. Wij bieden echter een datagedreven werkwijze die in de meeste gevallen zeer succesvol is.

Social media advertising

Social media advertising is een fantastisch middel om een merk te bouwen en/of meer leads en verkopen te realiseren. Op social media beschikken we over veel data waarop we kunnen inspelen. Dit maakt het bereiken van de juiste doelgroep, met de juiste intentie, op het juiste moment, mogelijk. Tegelijkertijd is het bereik van social media enorm en zijn de kosten relatief laag.

De uitdaging die social media biedt is het in beweging brengen van de doelgroep. Want waarom zou ik op jouw advertentie klikken, terwijl ik kattenfilmpjes kan kijken? Het vergt een goede strategie om daadwerkelijk waarde te genereren uit social media advertising.

Mobile advertising

Nog een echte game changer van de afgelopen tien jaar is mobile advertising. Je doelgroep draagt tegenwoordig continu een billboard met zich mee. Tevens is dit een billboard waarop je niet alleen kan zenden, maar echt een dialoog kan aangaan.

Ondanks dat mobiel al een tijd meegaat, zien we dat veel merken de juiste snaar nog niet hebben geraakt. Mobiel zorgt namelijk voor veel meer mogelijke interacties, maar niet per se voor kwalitatievere interactie. De gebruiker kijkt naar een kleiner scherm, is vaak vluchtig en onderhevig aan veel afleiding. Wederom dus voldoende specifieke uitdagingen om te tackelen.

Programmatic advertising

Programmatic is the new kid on the block. Het medialandschap werkt nog in grote mate middels direct deals. Dit betekent dat je bijvoorbeeld Sanoma belt om een dag een advertentie op NU.nl te kopen.

Programmatic verandert deze wisselwerking. Dankzij programmatic kan je vooraf instellen onder welke voorwaarden en voor welk bedrag je wilt dat je advertentie op NU.nl vertoond wordt. Wanneer je bijvoorbeeld een advertentie op NU wilt vertonen gedurende een regenbui op een doordeweekse dag in Amsterdam, tegen een bod van 10,- per 1000 vertoningen, dan kan je dit realiseren middels programmatic.

Wie zijn wij?

Wij willen organisaties laten groeien met online marketing. Dat is waar we het voor doen en waar we aantoonbaar goed in zijn. Met een team van 25 gepassioneerde specialisten werken we als groeipartner iedere dag opnieuw aan slimme online marketing strategieën. En met onderstaande nominaties op zak, mogen wij onszelf tot de top van Nederlandse online marketing bureaus rekenen.

  1. Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7
  2. Twee Dutch Search Awards nominaties
  3. Opgenomen in de Emerce 100
  4. Drie jaar op rij de FD Gazellen Award

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.