Brandfirm logo
NL EN

Brand new: Kom verder met AIO

Mogelijk is het je al opgevallen: Google toont sinds maart 2025 AI Overzichten bovenaan de zoekresultaten. Dit zijn automatisch gegenereerde samenvattingen, direct zichtbaar, zonder dat je hoeft te klikken. Een enorme verandering in het leven van de zoekmachines. Ben jij al 100% up-to-date van alle ontwikkelingen rondom AIO? Na onze webinar die wij op 17 juni gaven wel. Bekijk hem hier terug!

  • 17 juni 2025
  • Duur: 1 uur
Webinar video front

Brand new: Kom verder met AIO

  • Inzicht in de échte impact van AI Overviews
  • Live voorbeelden van actuele zoekresultaten
  • Concrete tips voor een toekomstproof contentstrategie
  • Interactieve Q&A; jouw vragen, onze antwoorden

Spreker

  • Jovanny Adam-Pingen
    Jovanny Adam-Pingen
    SEO-specialist
  • Cyara Hermsen
    Cyara Hermsen
    Contentspecialist

Hoe kom ik in de AI overzichten?

Tijdens de webinar bespraken Jovanny en Cyara een handige checklist waarmee jij meteen aan de slag kunt. Zo leg je een sterke basis voor zichtbaarheid in AI-overzichten:

✅ Houd je Google bedrijfsprofiel up-to-date (EEAT)

✅ Optimaliseer de functionaliteit van je website (EEAT)

✅ Zorg voor consistentie in zakelijke informatie (EEAT)

✅ Wees zichtbaar met e-mail, social media en andere platformen (omnichannel)

✅ Bouw je eerste cluster (clusterstrategie)

✅ Breng de meestgestelde vragen in kaart en beantwoord ze (vraag-antwoord)

Veelgestelde vragen

  • Google AI Overviews zijn uitgebreide antwoorden bovenaan de zoekresultatenpagina, gegenereerd door AI op basis van betrouwbare online bronnen. Ze geven gebruikers direct een antwoord op hun vraag, zonder dat ze hoeven door te klikken naar een website.

  • Beide. Je kunt verkeer verliezen, maar er ontstaat ook een nieuwe kans om zichtbaar te zijn als bron in de AI Overview. Als je content goed aansluit bij de zoekintentie en je voldoet aan de richtlijnen van Google (zoals E-E-A-T), vergroot je je zichtbaarheid.

  • E-E-A-T: Expertise, Experience, Authoritativeness, Trustworthiness.

    Vraag-antwoordstructuur: Formuleer content op basis van vragen en geef direct duidelijke antwoorden.

    Clusterstrategie: Bundel gerelateerde zoekvragen rondom één hoofdonderwerp.

    Omnichannel aanpak: Zorg voor zichtbaarheid op andere platformen zoals Reddit, YouTube en social media.

  • De focus verschuift van puur optimaliseren op zoekwoorden naar het bouwen van autoriteit, betrouwbaarheid en ervaring. Kwalitatieve content met duidelijke antwoorden is belangrijker dan ooit. SEO wordt breder en strategischer.

  • Google Search Console laat AI Overviews (nog) niet apart zien. Tools zoals Ahrefs of Semrush kunnen helpen bij het filteren van zoektermen waarin AI Overviews voorkomen. Let op veranderingen in je vertoningen en klikken, vooral bij informatieve zoekopdrachten.

Ontdek hoe je verder komt met je bedrijf.

Remco

"We analyseren je website en lopende campagnes. En dat doen we grondig."

Neem contact met ons op

We helpen je graag verder.