Brandfirm logo
NL EN
Joyce van der Vlies

"Vanaf de eerste dag heb ik al het gevoel dat ik mezelf kan zijn, daardoor voelt het als thuiskomen."

In gesprek met Joyce van der Vlies

Lees verder

Joyce werkt sinds april 2019 bij Brandfirm als SEO-specialist. Haar specialisme ligt bij het uitdenken van lange termijn strategieën voor constante groei.

Hoe ziet een werkdag er voor jou uit? 

Het is lastig om één werkdag te beschrijven, want iedere dag is (gelukkig) anders. De ene dag heb ik veel meetings en de andere dag ben ik bezig met analyses, strategieën en rapportages. De leukste dag van de week vind ik de dinsdag, want dan sporten we ook met elkaar. Van half 9 tot half 10 krijgen we training van een personal trainer. Na die training voel ik me meteen voldaan en kan ik met een goed gevoel de dag starten.

Wat wel iedere dag hetzelfde is, is dat we de dag starten met een huddle. Samen met het team heb ik een digitale meeting, waarin we even bijpraten. Vervolgens vertellen we onze dagplanning aan elkaar. Dit is niet alleen gezellig, maar ook inspirerend. Want soms hoor ik van iemand wat hij of zij gaat doen, waarvan ik zelf denk: hey, dit kan ik ook voor een klant doen. Daarnaast is het ook het moment om hulp aan het team te vragen, of juist bij te springen als ik hoor dat iemand krap in z’n planning zit, terwijl ik tijd over heb.

“Vanaf de eerste dag heb ik al het gevoel dat ik mezelf kan zijn, daardoor voelt het als thuiskomen.”

Wat mijn werkdagen leuk maakt, is dat ik voor verschillende klanten werk. Hierdoor ben ik constant aan het schakelen tussen verschillende branches, producten, websites, etc. Dit maakt het heel afwisselend!

Online marketing meeting

Wat is je leukste herinnering bij Brandfirm?

Dat zijn natuurlijk de workations naar Bali en Koh Samui. De manier waarop je daar werkt, is heel motiverend. Daarnaast ben ik ook in oktober 2021 met Meggy & Rachelle naar Malaga geweest voor een workation. Dat blijft een mooie herinnering. Maar ik kan nog veel meer dingen noemen: kwartaalmeetings, vrijdagmiddagborrels, etc.

Naast alle gezelligheid kan ik ook met veel plezier terugkijken naar meetings en uitjes met klanten. Of de positieve feedback die ik van ze heb gekregen. Sowieso kan ik eigenlijk ook echt genieten van het informele contact met klanten. 

Wat heeft je het meest verrast bij Brandfirm?

Hoe verbonden ik me met het bedrijf en de collega’s voel. Dat maakt me ook heel loyaal naar het bedrijf toe. Vanaf de eerste dag heb ik al het gevoel dat ik mezelf kan zijn, daardoor voelt het als thuiskomen. En omdat iedereen zichzelf kan zijn, doet iedereen veel meer voor elkaar. Er is totaal geen haantjesgedrag of een roddelcultuur.

"Gaat er iets mis? Dan wordt het gezien als les en word je er niet op afgerekend."

Verder kan Brandfirm me nog altijd verrassen in uitjes, remote werken en andere extraatjes. Als we een award winnen, wordt dat gevierd. En gaat er iets mis? Dan wordt het gezien als les, en word je er niet op afgerekend. Er wordt altijd samen gezocht naar een oplossing.

Hoe werk je samen met klanten?

Zoals je de vraag al stelt, zie ik het ook echt: als samenwerken met klanten en niet werken voor klanten. In de samenwerking opperen we allebei ideeën om het beste resultaat te bereiken. Door de biweekly calls en het mailcontact, sta je ook altijd met elkaar in contact. We communiceren heel open met klanten. Zo kunnen ze in Monday precies de geplande en uitgevoerde werkzaamheden zien en kunnen ze in ons Dashboard de voortgang van resultaten zien.

Ook leiden we klanten op door middel van trainingen. Door het ze te leren, kunnen we nog beter samenwerken. Het is namelijk voor de klant makkelijker te begrijpen waarom we bepaalde keuzes maken.

Je werkt nu 3 jaar bij ons, hoe blijf je uitdaging vinden?

Ik ben veel bezig met meer uit mezelf halen en hierbij krijg ik de steun van m’n teammanager. Samen met hem kijk ik waar ik naartoe wil en de voortgang hiervan wordt iedere maand besproken in onze zogenoemde BVDM’s (Begin van de maand-gesprekken). Zodra je bij Brandfirm iets uitspreekt dat je wil bereiken, kan dat. Je moet wel zelf een plan maken, maar op de steun van je manager kun je rekenen. Er wordt gekeken naar welke rollen er mogelijk zijn en hoe je daar kan komen. Het wordt serieus genomen, maar je hebt het zelf in de hand.

Solliciteer direct

We helpen je graag verder.

Wil jij ook verder komen met je carrière?

Bart

"Kom verder: staat bij ons niet alleen voor de groei van klanten, maar ook voor jouw persoonlijke groei."