Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren (SEA) is een directe link tussen vraag en aanbod. Je doelgroep vraagt in de zoekbalk naar een product of dienst; jij toont binnen enkele seconden je beste aanbod. Easy sales? Helaas niet.

Adverteren in zoekmachines wordt steeds duurder. Concurrenten bieden tegen elkaar op tot er geen rendement overblijft. Om te winnen in zoekmachines is dus een goede strategie, intelligentie en sterk gebruik van technologie nodig.

Weten hoe jij kan winnen in de zoekmachines? Vraag de SEA review aan.

 

Waarom de SEA Review?

  1. Inzicht in de kansen van zoekmachine adverteren
  2. Eindelijk grip op onnodige kosten in je advertenties
  3. Advies over het budget voor SEA

De vrijblijvende SEA review

Verspilde kosten en mogelijke winst inzichtelijk

Full service bureau dat verstand heeft van elk aspect van online marketing. Ze luisteren goed naar de klant, zijn flexibel in hun omgang en bedrijfsvoering en gaan goed om met feedback! Het mooiste is dat er intern een super fijne cultuur heerst wat zich uit in vrolijke gemotiveerde medewerkers!

Danny The Phone Lab

Sinds een jaar werken wij samen met Brandfirm, die ons helpen bij het verbeteren van onze online positie. Een goede partner die klantgericht meedenkt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Adriaan NMBRS

Samenwerken met Brandfirm betekent voor ons vooruitgang. De communicatie verloopt vlot en we zijn zeer tevreden over de aanwezige kennis en expertise op het gebied van SEO en online advertising.

Erik Diks Autoverhuur

Brandfirm helpt ons al enkele jaren met de online marketing. Het doel van de marketing is donaties werven. Aangezien we een not for profit organisatie zijn, moet er goed gelet worden op de kosten en opbrengsten. Tot nu toe weten we goed de nuance tussen opschalen en rendement te vinden. Een top samenwerking!

Sander De Reddingsbrigade

Brandfirm is een jong en innovatief bedrijf. Ze denken met ons mee en reageren snel. Zij hebben alle specialisten in huis die wij nodig hebben als het gaat om websites bouwen, SEO en SEA.

Wieteke Miele

Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO leverancier. De werkwijze van de technische specialisten en content producenten bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader!

Joris Blokker

Sinds april 2016 werken we samen met Brandfirm voor het verbeteren van de posities in Google. Direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De snelle communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking. Wij zijn zeer te spreken over de diensten van Brandfirm.

Martijn e-carnavalskleding

Het team van Brandfirm gaat erg pro-actief te werk en ze voelen onderdeel van ons marketingteam, ondanks dat ze extern zijn. Ze gaan rationeel en result-driven te werk. Dit alles maakt het fijn samenwerken en zorgt voor goede resultaten.

Joeri GooseVPN

Wij zijn sinds juli 2018 klant van Brandfirm. Ze verzorgen voor ons zowel SEO als Ads. De communicatie is down to earth en iedereen is zeer gemotiveerd en deskundig. Ze lopen ook niet weg voor lastige zaken of om fouten goed op te lossen. Sinds de samenwerking hebben wij extreem betere resultaten in SEO en Ads. Ik kan Brandfirm zonder meer bij iedereen aanraden!

Lennard IP-Camshop
"Zoekmachine adverteren is een directe link tussen vraag en aanbod"
Bart Everink Teamleider Ads

Wat is zoekmachine adverteren en wat is het belang?

Iedere dag worden er onwijs veel zoekopdrachten gedaan in zoekmachines als Google en Bing. Middels een advertentie in deze zoekmachines kun je inspelen op de zoekopdracht van de gebruiker.

Binnen zoekmachines kan je bieden voor klikken naar aanleiding van specifieke zoektermen. Dit leidt tot marktwerking in het systeem. Zolang je geld verdient aan een klik, is het verleidelijk om meer te bieden voor meer klikken. Om überhaupt nog klikken te ontvangen zal je concurrent moeten reageren met een bodverhoging. Dankzij deze marktwerking worden klikken dus steeds duurder. Inmiddels zien we  veel organisaties adverteren tegen break-even of zelfs verlies per klik.

 

SEA bij Brandfirm

Omdat zoekmachine adverteren door de marktwerking steeds duurder wordt, zijn er twee strategieën van groot belang bij zoekmachine adverteren, namelijk 1) de opbrengsten van een klik continu optimaliseren en 2) de “verspilde kosten” aan irrelevante klikken doorlopend minimaliseren. Dat klinkt simpel, maar in de praktijk blijkt dat dit behoorlijk lastig kan zijn. Bij Brandfirm helpen we je daarom graag verder met deze strategieën. Onze SEA-specialisten hebben ruime ervaring en kunnen op strategisch niveau met jou meedenken en jou adviseren over zoekmachine adverteren. Wij helpen jou graag met zoekmachine adverteren in Google en Bing.

Google Ads

De grootste speler in zoekmachine adverteren is uiteraard Google. Google heeft een marktaandeel op desktop van 83% en op mobiel een marktaandeel van 98% in Nederland. Dit zorgt voor een enorm goed volume en veel kansen om je bedrijf te laten groeien.

Tegelijkertijd zien we dat Google een relatief duur medium is als je het vergelijkt met zoekmachines als Bing en (ons) minder bekende buitenlandse spelers als Baidu en Yandex.

Bing

Bing heeft de afgelopen jaren snel stappen gezet. In Nederland is dit in mindere mate succesvol, maar in de US heeft de zoekmachine van Microsoft een marktaandeel van 33% weten te bemachtigen en in de UK 25%.

Ook zien we vaak dat Bing een goedkoper medium is dan Google. Bing lijkt dus een onmisbare schakel te zijn in de internationale online marketing strategie.

 

Onze SEA werkwijze

Aan de hand van de review stellen we vast welke onderdelen zo snel mogelijk opgepakt moeten worden. We stellen de doelen vast en spreken we af welke uitingen er in jouw zoekmachine advertentie(s) gebruikt gaan worden. We richten de advertenties in, leggen deze aan jullie voor ter goedkeuring en zorgen ervoor dat Analytics goed ingericht wordt, zodat we zeker weten dat de doelen ook goed gemeten worden. We richten Analytics op een dusdanige manier in dat beide partijen duidelijk inzicht hebben in de resultaten. Nadat we live zijn gegaan, gaan we in sprints van een maand het resultaat van de campagnes verbeteren.

Gedurende het hele proces hebben we twee belangrijke strategieën:

Opbrengsten per klik optimaliseren

Wanneer je het meeste verdient aan een klik, dan kan je het meeste bieden voor een klik. Wanneer je het meeste kan bieden voor een klik, dan krijg je de meeste klikken.

Het optimaliseren van de opbrengsten per klik zorgt dus voor exponentiële groei in je resultaat. Wij helpen met het optimaliseren van de waarde door mee te denken over je propositie, website en aanbod. Zoekmachine adverteren kent dus een sterk strategisch karakter.

Verspilde kosten minimaliseren

Het lijkt een no-brainer om verspilde kosten te minimaliseren. Echter reikt dit principe verder dan de meeste denken. Stel, je verkoopt vliegtickets. Niet iedere keer wanneer iemand zoekt op “vliegtickets”  boekt deze persoon ook daadwerkelijk een vlucht. Bedenk maar eens hoe vaak je zelf tickets zoekt voordat je boekt.

Dus eenzelfde zoekopdracht is de ene keer van grote waarde en de andere keer waardeloos. Dankzij campaign automation kunnen we steeds beter bieden op klikken die de grootste kans op toegevoegde waarde hebben.

Wie zijn wij?

Wij willen organisaties laten groeien met online marketing. Dat is waar we het voor doen en waar we aantoonbaar goed in zijn. Met een team van 25 gepassioneerde specialisten werken we als groeipartner iedere dag opnieuw aan slimme online marketing strategieën. En met onderstaande nominaties op zak, mogen wij onszelf tot de top van Nederlandse online marketing bureaus rekenen.

  1. Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7
  2. Twee Dutch Search Awards nominaties
  3. Opgenomen in de Emerce 100
  4. Drie jaar op rij de FD Gazellen Award

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.