Menu

Webanalyse

Realtime koppeling tussen uitgaven en opbrengsten

Zoek je een Webanalyse specialist?

Online is alles meetbaar. Je kan meten hoeveel je uitgeeft. Je kan meten hoeveel dit oplevert. Je kan meten waar je geld verliest en hoeveel rendement je ontvangt.

Er is een wezenlijk verschil tussen het technisch inrichten van webanalyse en het functioneel maken van managementrapportages waar je op kunt inspelen. Wij zijn de stap tussen een onbruikbare berg data en een goede rapportage die geld oplevert. Vraag een gratis Analytics Analyse scan aan om te zien waar je geld laat liggen.

Waarom de Analytics scan?

  • Gratis Google analytics review t.w.v. €320,-
  • Rapport met duidelijke verbeterpunten
  • 85% van de sites die we analyseren loopt omzet mis
  • Een duidelijk stappenplan naar goede rapportages
  • Van een onbruikbare berg data naar datagedreven marketing

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de review doen wij een voorstel om je Analytics te verbeteren. Veel bedrijven accepteren dit voorstel, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

Gratis Web analytics scan

Ontdek hoe wij meer leads en omzet voor jou realiseren met onze succesformule voor Web analytics.




Google Partner met een beoordeling van 9,7.

2 nominaties Dutch Search Awards 2016.

Meten is weten en op basis van data kan je sturen. Google Analytics is essentieel om te kunnen weten welke campagnes rendabel zijn. Het helpt je inzicht te krijgen en je strategie te verbeteren op basis van data.

Christiaan Pol

Analytics specialist

Het webanalyse proces in 6 stappen

1

Meetplan schrijven

Wat willen we meten en met welk doel? Het is goed om data te verzamelen. We moeten alleen voorkomen dat we een onbruikbare berg data krijgen. In het meetplan definiëren we welke data we door middel van welk platform willen verzamelen.

2

Technische wijzigingen website

De kans is groot dat we technische wijzigingen door moeten voeren in de website. Zo is Google Tag Manager een vereiste en is de kans aanzienlijk dat we additionele datalayers toe willen voegen.

3

Inrichten van de metingen

Alle platforms worden ingericht om de data te verzamelen en op de juiste manier te verwerken. Dit wordt getest middels bijvoorbeeld de real-time functionaliteit van Google Analytics.

4

Koppelen diverse platforms

Het is mogelijk dat meerdere meetplatform één beeld moeten vormen. Zo kan het zijn dat AdWords de kosten, Analytics het aantal aanvragen en je CRM de waarde van de aanvragen rapporteert. Door al deze platforms aan elkaar te koppelen krijgen we bruikbare data in plaats van losse flarden.

5

Inrichten rapportage

Wanneer alle data worden verzameld, zijn gekoppeld en op de juiste manier worden verwerkt, ontwikkelen we de rapportages. In de rapportages voorzien wij in de databehoefte van bijvoorbeeld het management, de marketingafdeling en eventueel derden als investeerders.

6

Inspelen op data

Sterke rapportages maken is nog maar een deel van het verhaal. Wij bieden ook diensten aan waarbij we inspelen op de uitkomst van de data. Bijvoorbeeld Advertising, SEO en conversie optimalisatie.

Het is tijd...

Vraag de Web analytics scan aan

Wie zijn wij?

Organisaties laten groeien met online marketing is onze missie. Dat is waar we het voor doen en daar zijn we aantoonbaar goed in. We zijn gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 25 collega’s helpen wij bedrijven sneller te groeien met slimme online marketing strategieën. Als Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7 en twee Dutch Search Awards nominaties op zak, behoren wij tot de top van de Nederlandse online marketing bureaus.

Dus, waar wacht je nog op?

Vraag de Web analytics scan aan

Dit zeggen onze klanten

Willem Jan Rutgers

Hostnet

“Brandfirm helpt ons er goed om onze posities in de zoekresultaten te verbeteren en te behouden. Ze denken actief mee in oplossingen, communiceren helder en komen afspraken na.“

Rodney Pikaar

Mentaal Beter

“De samenwerking ervaren wij niet alleen als prettig en persoonlijk, maar nog belangrijker: het leidt tot zichtbare resultaten.“

Martijn Stelder

E-carnavalskleding

“Bijna direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De korte communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking.“

Michelle Plaisier

Vip-Kidz

“Wij zijn als klant erg tevreden over Brandfirm. Wij ervaren de samenwerking dan ook als prettig, betrokken, persoonlijk en het leidt tot zichtbare resultaten.“

Analytics voor een nieuwe website?

Ben je net gestart? Of moet je website gemigreerd worden naar een nieuwe site? Dat is geen probleem. Wij kunnen als geen ander Google Analytics inrichten en alles meetbaar maken.

Vraag een offerte aan

Waarom Brandfirm voor webanalyse?

  • Google Premium partner met een 9,7 als beoordeling
  • Google Analytics certified professional
  • Genomineerd voor Dutch Search Awards 2016
  • Thuis in de uitgebreide wereld van webanalyse
  • Multi-channel dienstverlening
seo team

Tot snel!

Wij kijken ernaar uit om de review van jullie account te maken. Als je nog vragen hebt dan kan je ons bereiken via 020-2170358 of even een mailtje sturen naar info@brandfirm.nl.