Web Analytics

Online is alles meetbaar. Je kunt meten hoeveel je uitgeeft, waar je geld verliest en hoeveel rendement je ontvangt. Maar er is een groot verschil tussen het technisch inrichten van een web-analyse en inspelen op deze rapportages. Bij Brandfirm maken wij de stap tussen een onbruikbare berg data en een goede rapportage die geld oplevert! Wil je weten waar jouw bedrijf geld laat liggen? Vraag een Analytics review aan!

 

Waarom de Analytics review?

  1. Gratis Analytics review t.w.v. €320,-
  2. Inzicht in de zwakke en sterke punten van jouw website
  3. Een heldere strategie op basis van kansen
  4. 85% van de sites die wij analyseren loopt omzet mis

 

Waarom doen we dit gratis?

Samen met de review doen wij een voorstel om de website te optimaliseren. Veel bedrijven accepteren deze, maar de keuze is geheel aan jou. De review is en blijft vrijblijvend.

 

Top 10 Emerce
Beste marketingbureau 2019 🚀

Gratis Analytics review

Een duidelijk stappenplan naar goede rapportages

Full service bureau dat verstand heeft van elk aspect van online marketing. Ze luisteren goed naar de klant, zijn flexibel in hun omgang en bedrijfsvoering en gaan goed om met feedback! Het mooiste is dat er intern een super fijne cultuur heerst wat zich uit in vrolijke gemotiveerde medewerkers!

Danny The Phone Lab

Sinds een jaar werken wij samen met Brandfirm, die ons helpen bij het verbeteren van onze online positie. Een goede partner die klantgericht meedenkt en altijd op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

Adriaan NMBRS

Samenwerken met Brandfirm betekent voor ons vooruitgang. De communicatie verloopt vlot en we zijn zeer tevreden over de aanwezige kennis en expertise op het gebied van SEO en online advertising.

Erik Diks Autoverhuur

Brandfirm helpt ons al enkele jaren met de online marketing. Het doel van de marketing is donaties werven. Aangezien we een not for profit organisatie zijn, moet er goed gelet worden op de kosten en opbrengsten. Tot nu toe weten we goed de nuance tussen opschalen en rendement te vinden. Een top samenwerking!

Sander De Reddingsbrigade

Brandfirm is een jong en innovatief bedrijf. Ze denken met ons mee en reageren snel. Zij hebben alle specialisten in huis die wij nodig hebben als het gaat om websites bouwen, SEO en SEA.

Wieteke Miele

Vanaf de start van onze samenwerking zijn we zeer tevreden met Brandfirm als SEO leverancier. De werkwijze van de technische specialisten en content producenten bevalt erg goed. Enthousiast, betrouwbaar en deskundig. Aanrader!

Joris Blokker

Sinds april 2016 werken we samen met Brandfirm voor het verbeteren van de posities in Google. Direct waren de effecten al zichtbaar in bezoekersaantallen en posities. De snelle communicatie en knowhow zorgt voor een zeer prettige samenwerking. Wij zijn zeer te spreken over de diensten van Brandfirm.

Martijn e-carnavalskleding

Het team van Brandfirm gaat erg pro-actief te werk en ze voelen onderdeel van ons marketingteam, ondanks dat ze extern zijn. Ze gaan rationeel en result-driven te werk. Dit alles maakt het fijn samenwerken en zorgt voor goede resultaten.

Joeri GooseVPN

Wij zijn sinds juli 2018 klant van Brandfirm. Ze verzorgen voor ons zowel SEO als Ads. De communicatie is down to earth en iedereen is zeer gemotiveerd en deskundig. Ze lopen ook niet weg voor lastige zaken of om fouten goed op te lossen. Sinds de samenwerking hebben wij extreem betere resultaten in SEO en Ads. Ik kan Brandfirm zonder meer bij iedereen aanraden!

Lennard IP-Camshop
"Google Analytics is essentieel om te kunnen weten welke campagnes rendabel zijn. Het helpt je inzicht te krijgen en je strategie te verbeteren op basis van data."
Bart Everink Teamleider Ads

Wat houdt web analytics in en wat is het belang?

Web analytics is het meten, verzamelen, analyseren en rapporteren van webdata van een website of een webpagina. De statistieken over het bezoek aan website vertellen namelijk veel over de effectiviteit en efficiëntie van de website. Daarnaast tonen ze mogelijke verbeterpunten.

Bij web analytics kijken we onder andere naar het bereik en verkeer van je website. Denk hierbij aan het aantal unieke bezoekers, terugkerende bezoekers en de paginaweergaven. Daarnaast is het interessant om te weten waar je bezoekers vandaan komen, hoe ze op je website komen en op welke pagina ze binnenkomen. Ook kun je kijken op welke pagina ze de site weer verlaten.

Wij voeren de web-analyse uit via de analytics tool Google Analytics.

Web analytics bij Brandfirm

Wil jij weten waar jouw kansen liggen en wat jij kan doen om jouw website beter te laten scoren? Dan ben je bij online marketingbureau Brandfirm uit Amsterdam aan het juiste adres. Ons team van Analytics-specialisten staat voor jou klaar! Zij kunnen websitegegevens als geen ander analyseren en weten precies hoe ze de verkregen informatie omzetten in een goede online strategie. Bij Brandfirm staat goed en persoonlijk contact op nummer 1; wij worden graag vrienden met onze klant!

Onze web-analyse werkwijze

Meetplan schrijven

Wat willen we meten en met welk doel? Het is goed om data te verzamelen. We moeten alleen voorkomen dat we een onbruikbare berg data krijgen. In het meetplan definiëren we welke data we met welk platform willen verzamelen.

Technische wijzigingen website

De kans is aanwezig dat wij technische wijzigingen moeten doorvoeren in de website om metingen te kunnen maken. Een goed voorbeeld daarvan is Google Tag Manager. Via Google Tag Manager kunnen wij additionele datalayers toevoegen om zo specifieke conversies en doelen te meten.

Inrichten van de metingen

Alle platforms worden ingericht om de data te verzamelen en op de juiste manier te verwerken. Dit wordt getest middels bijvoorbeeld de real-time functionaliteit van Google Analytics.

Koppelen diverse platforms

Het is mogelijk dat meerdere meetplatforms één beeld moeten vormen. Zo kan het zijn dat AdWords de kosten, Analytics het aantal aanvragen en je CRM de waarde van de aanvragen rapporteert. Door al deze platforms aan elkaar te koppelen krijgen we bruikbare data in plaats van losse flarden.

Inrichten rapportage

Wanneer alle data zijn verzameld, gekoppeld en verwerkt, ontwikkelen we de rapportages. In de rapportages voorzien wij in de databehoefte van bijvoorbeeld het management, de marketingafdeling en eventueel derden als investeerders.

Inspelen op data

Sterke rapportages maken is nog maar een deel van het verhaal. Wij bieden ook diensten aan waarbij we inspelen op de uitkomst van de data. Bijvoorbeeld Advertising, SEO, content marketing en conversie optimalisatie.

Wie zijn wij?

Wij willen organisaties laten groeien met online marketing. Dat is waar we het voor doen en waar we aantoonbaar goed in zijn. Met een team van 25 gepassioneerde specialisten werken we als groeipartner iedere dag opnieuw aan slimme online marketingstrategieën. En met onderstaande nominaties op zak, mogen wij onszelf tot de top van Nederlandse online marketingbureaus rekenen.

  1. Google Premier Partner met een beoordeling van een 9,7
  2. Twee Dutch Search Awards nominaties
  3. Opgenomen in de Emerce 100
  4. Drie jaar op rij de FD Gazellen Award

Gratis Analytics review

Een duidelijk stappenplan naar goede rapportages