Menu
Terug naar Blogoverzicht

Google AdWords prijsextensies voor mobile

18-11-’16 Brandfirm in SEA

In Google Adwords kunnen advertentie-extensies ingesteld worden. Met deze extensies kan je er voor zorgen dat een advertentie aantrekkelijker wordt om op te klikken. Sinds juli 2016 is het mogelijk om gebruik te maken van prijsextensies.

Wat zijn prijs extensies?

Onder een normale Google Advertentie kan jouw bedrijf nu ook producten/diensten toevoegen met een specifieke prijs. Consumenten kunnen gelijk doorklikken naar een specifiek product- of dienstpagina.

Wat zijn de (te verwachten) gevolgen voor jou als ondernemer?

  • Verbetering van de doorklikratio op jouw advertentie;
  • Een consument bereikt je product of dienst sneller;
  • Transparantie over de prijs, dus minder verassingen op jouw landingspagina;
  • Je creëert als webshop een sneller conversiepad voor de klant.

Hoe werkt het?

Wanneer je in jouw Adwords account naar het tabblad ‘advertentie-extensies’ gaat en vervolgens doorklikt op ‘prijsextensies’, krijg je het volgende te zien:

Prijsextenies_Adwords

 

1. Type
Bij het ‘Type’ kan je kiezen wat voor soort prijsextensie je toe wilt voegen.

Knipsel2
2. Valuta
Hier kan je de valuta selecteren die voor jouw onderneming van toepassing is. De verwachting is dat binnenkort alle internationale versies van de prijsextensie worden uitgerold, waarbij men kan kiezen uit meerdere valuta’s. Op het moment zijn alleen onderstaande valuta beschikbaar:

Knipsel3

 

3. Prijsbepaler
Hier kan je de prijsvorm bepalen, die voor jouw onderneming van toepassing is. Hier kan je kiezen voor geen prijsbepaler (exacte prijzen), vanaf prijzen of tot en met prijzen.

Knipsel4

4. Koptekst
In de kopptekst vul je het belangrijkste kernwoord / de belangrijkste kernwoorden in voor de gekozen categorie. De tekst mag maximaal 25 karakters lang zijn.

5. Omschrijving
In de omschrijving zet je extra informatie over het product. Deze tekst mag ook maximaal 25 karakters lang zijn. Voor smalle telefoonschermen wordt de omschrijving van de prijsextensie niet getoond. Let daarom goed op de header!

6. Prijs
Bij de prijs kan een eenheid ingevuld worden. Kies de eenheid die het beste past bij jou product of dienst.
Knipsel 1

7. Uiteindelijke URL
Vul hier de desbetreffende URL van de product-, merk- of dienstpagina in. Een klik op de prijsextensie zal de bezoeker direct naar de pagina leiden.

Om rekening mee te houden

  1. Er moeten minimaal drie en mogen maximaal acht verschillende producten/diensten worden ingevuld;
  2. De prijsextensie wordt alleen getoond als je de eerste positie hebt. Biedingen en kwaliteitsscores worden daarom extra belangrijk;
  3. De prijsextensies worden alleen getoond op mobiel en tablets.

Prijsextensie als swipe-able card

Google maakte op 14 november via Facebook bekend dat er de komende weken een wijziging plaats gaat vinden. Prijsextensies zullen worden weergegeven als kaarten waarbij je van links naar rechts kan swipen.

swipe-cards-prijsextensie

Hiermee maakt Google het makkelijker om verschillende opties te vergelijken wanneer iemand wat wil kopen. Gebruikers van Google kunnen swipen door maximaal 8 kaarten. Elke kaart bevat de naam en beschrijving van het artikel, de prijs en een link naar een relevante landingspagina.

In een testfase van Google bleek dat deze nieuwe interactieve optie leidt tot beter gekwalificeerd links en betere advertentie performance. Met het nieuwe format worden, net als bij andere advertentie extensies, nog steeds slechts kosten per klik gerekend. De nieuwe kaarten zijn naast de Engelse taal nu ook beschikbaar in de talen: Nederlands, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Japans, Portugees, Russisch, Pools en Zweeds.

Al met al zijn prijsextensies een erg interessante toevoeging aan AdWords. Zijn de prijsextensies in jouw account al ingesteld?

Laat het ons weten in de comments!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Geen reactie(s)

Laat een reactie achter.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • Gratis Review
  • Ontdek hoe wij meer leads en omzet voor jou realiseren met online marketing.