Merksbekendheid verhoogd voor een Portugees wijnhuis

Quevedo is een wijnhuis in Portugal. In Nederland hebben we voor Quevedo een brand awareness campagne gelanceerd in samenwerking met Jumbo. Het resultaat:

Klant Quevedo
Resultaat 23% stijging in merkbekendheid

Wie is de klant

Quevedo is een familiebedrijf dat al meerdere generaties hoge kwaliteit Port produceert in de Douro vallei. Het wijnhuis heeft meerdere prijzen gewonnen en ligt in vele landen slechts in de betere wijnhandel. Nederland is qua distributie uniek omdat Quevedo hier een samenwerking met de Jumbo is aangegaan. Dit is de enige supermarktketen waar het wijnhuis mee samenwerkt.

Vraag van de klant

Aangezien Nederland uniek is qua distributie wilde Quevedo ook experimenteren met unieke methodes van marketing. Quevedo wilde meer naamsbekendheid werven onder wijnliefhebbers. De communicatie moest goed overbrengen dat het een top kwaliteit wijn op een gemakkelijk bereikbare locatie was. Het komt nog zelden voor dat er dusdanig gerenommeerde wijnen worden verkocht in supermarkten.

Oplossing van Brandfirm

Bourgondiërs en wijnliefhebbers zijn audiences die we goed kunnen bereiken middels Social Media. De belangrijkste uitdaging was de kwaliteit combineren met het verkoopkanaal. Supermarkten staan immers niet per se bekend om prijswinnende kwaliteit. In de creative hebben we om deze reden sterk gefocust beelden die de ambacht van het wijnmaken goed overbrengen.

Alle behaalde resultaten

23% stijging in merkbekendheid

40% audience reach

Wil jij ook groeien?

Organisaties laten groeien met online marketing is onze missie. Dat is waar we het voor doen en daar zijn we aantoonbaar goed in. We zijn gepassioneerde specialisten die het elke dag een beetje beter doen. Met 25 collega’s helpen wij bedrijven sneller te groeien met slimme online marketing strategieën.

  1. Gratis analyse ter waarde van €320,
  2. 85% van de sites die wij analyseren loopt omzet mis

Neem contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.